10 000 zł kary dla apteki za ulotki | farmacja.pl

10 000 zł kary dla apteki za ulotki

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2017-10-25 09:10:00 /

Właściciel sieci aptek próbował obejść zakaz reklamy, roznosząc do skrzynek pocztowych mieszkańców dwie ulotki, z których jedna miała być ofertą drogerii, a druga informacją o aptece. Na obu pojawiało się to samo logo sieci aptek. Opolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nałożył na przedsiębiorcę karę wysokości 10 000 zł.

Rozpatrując zebrany materiał dowodowy, Opolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Opolu wykazał, że sposób przeprowadzenia działań marketingowych przez przedsiębiorcę nie budził wątpliwości co do ich reklamowej funkcji. Mimo, że właściciel apteki próbował obejść przepisy kolportując dwie ulotki. Na jednej znajdowały się dane teleadresowe apteki - wskazujące jej lokalizację, godziny czynności i dane kontaktowe. Natomiast druga ulotka stanowiła ofertę suplementów diety, gdzie przy każdym produkcie pojawiała się jego cena. Poza tym na każdej stronie gazetki, na dole strony mniejszą czcionką umieszczono napisy: „Promocja ważna do wyczerpania zapasów. Produkty oraz regulamin promocji dostępny na stronie...” i w tym miejscu znajdował się adres strony internetowej apteki oraz jej logo, natomiast obok napis „Dotyczy Drogerii Z...t”

W trakcie postępowania właściciel apteki tłumaczył się, że kolportowane były przez niego jedynie ulotki z danymi teleadresowymi apteki. Natomiast druga ulotka dotyczyła oferty drogerii. Problem polegał jednak na tym, że na terenie województwa opolskiego nie mieści się żadna placówka przedsiębiorcy będąca drogerią. WIF uznał więc, że umieszczona na drugiej ulotce informacja, że oferta „Dotyczy Drogerii Z...t” była próbą obejścia zakazu reklamy samej apteki.


- Zamieszczenie informacji o drogerii było próbą odwrócenia uwagi od reklamy apteki, umożliwiającą też Przedsiębiorcy zaprzeczenie odpowiedzialności za kolportaż tych ulotek. Gdyby zatem celem kolportażu miały być wyłącznie ulotki z danymi teleadresowymi osoba Skarżąca otrzymałaby tylko taką ulotkę - czytamy w decyzji Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego.

W rezultacie na przedsiębiorcę została nałożona kara w wysokości 10 000 zł. Na stopień zawinienia w działalności reklamowej wpłynął fakt wcześniej prowadzonych wobec przedsiębiorcy dwóch postępowań administracyjnych w przedmiocie naruszenia art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne. Przedsiębiorca wbrew swoim wyjaśnieniom zapewniającym o ich zaprzestaniu po raz kolejny złamał przepisy prawa zakazujące prowadzenia reklamy apteki.

Źródło: Opolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj