Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 11 października 2018

Aflofarm: pomagamy lokalnie i ogólnopolsko

Artykuł pochodzi z serwisu

Niemal wszystkie polskie firmy deklarują, że zdają sobie sprawę z konieczności prowadzenia działań o charakterze dobroczynnym i realizacji strategii CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Ale tylko połowa z nich prowadzi takie działania. O tym, jak pomaganie wygląda w branży farmaceutycznej, opowiadamy na przykładzie Aflofarmu. Firma została w tym roku Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Inauguracja kampanii „Nie Spal się na Starcie”.

Pomaganie zapisane w DNA

W działania charytatywne angażuje się coraz więcej firm, także z branży farmaceutycznej. Jednak mimo iż 96 proc. firm zdaje sobie sprawę z konieczności uwzględnienia akcji o charakterze dobroczynnym w swojej strategii, tylko około połowa z nich w rzeczywistości realizuje takie działania.

– Całościowe i strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności biznesu jest coraz lepiej widoczne w firmach działających w Polsce. Choć CSR pozostaje domeną dużych przedsiębiorstw, to jednak mają one znaczną skalę oddziaływania. W ten sposób rozwój CSR może odbywać się poprzez edukację rynku, podwykonawców czy też branżowe inicjatywy i samoregulacje (np. branża farmaceutyczna wypracowała Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety) – mówi Ewa Wojciechowicz, menedżerka projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

– Pomaganie jest wpisane w DNA naszej firmy. Dlatego w 2017 roku powołaliśmy do życia Fundację Aflofarm. Chcemy dzielić się naszymi sukcesami z innymi i pomagać, również w skali bardziej globalnej niż do tej pory – podkreśla Tomasz Furman, Prezes Fundacji Aflofarm i członek Zarządu Aflofarm Farmacja Polska.

Fundacja Aflofarm to kolejna organizacja dobroczynna założona przez firmę, która wspierała dotychczas głównie lokalne, pabianickie i łódzkie placówki medyczne, i angażowała się w działania kulturalne i sportowe na szczeblu regionalnym za pośrednictwem fundacji „My Kochamy Pabianice”.

W ramach tej działalności sfinansowała m.in. zakup lasera holmowego na rzecz Pabianickiego Centrum Medycznego czy wyposażenie Oddziału Intensywnej Terapii tej placówki. Tylko w tym roku fundacja przekazała darowiznę pieniężną na działalność Rejonowego Klubu Honorowych Dawców przy Oddziale Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża w Pabianicach, wyposażyła placówkę Warsztatów Terapii Zajęciowej czy Pabianickie Centrum Rehabilitacji. Suma pieniędzy przeznaczonych na te cele przekroczyła 700 tys. złotych.

Duży sukces kampanii profilaktycznej

Fundacja Aflofarm stawia sobie za cel działań dobroczynnych m.in. promocję zdrowego stylu życia. Dlatego też jej pierwszą dużą inicjatywą była głośna akcja społeczna „Nie spal się na starcie”, skierowana do młodych ludzi. Kampania była realizowana za pomocą spotów telewizyjnych, filmu edukacyjnego skierowanego do młodych widzów, strony internetowej oraz mediów społecznościowych m.in. Facebooka. Obejmowała również przekazanie 22 tys. szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce materiały edukacyjne poświęcone profilaktyce antynikotynowej. Zorganizowano także konkurs, w którym zadaniem było nakręcenie dodatkowej części do filmu promującego kampanię.

Badania domu mediowego Aflofarmu pokazały, że 60 proc. wszystkich Polaków w wieku od 16 do 49 lat zapoznało się ze spotem promującym kampanię, a tylko w ciągu pierwszych tygodni od premiery obejrzało go ponad pół miliona użytkowników w Internecie.

Odpowiedzialność – to nie tylko pomaganie

Jak zauważa Ewa Wojciechowicz, menedżerka projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, działania filantropijno-charytatywne to tylko fragment działalności firm społecznie odpowiedzialnych. – Istotne są również praktyki w sześciu pozostałych obszarach normy ISO26000, a mianowicie: zagadnienia konsumenckie, uczciwe praktyki operacyjne, środowisko, praktyki z zakresu pracy, prawa człowieka i ład organizacyjny – precyzuje.

Dlatego, mimo iż Aflofarm jest przede wszystkim producentem leków, w styczniu ubiegłego roku podpisał Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. Głównym celem Kodeksu jest podwyższenie standardów reklamy, a jego idea powstała wśród producentów i dystrybutorów suplementów.

Pracownicy biegną po-MOC

Autorzy raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017” uważają, że aby strategia CSR-owa firmy była kompletna, powinna angażować pracowników na wszystkich szczeblach organizacji. Póki co jest tak jedynie w co ósmej przebadanej firmie. Aflofarm należy do tego grona. Pracownicy firmy chętnie angażują się w działania o charakterze charytatywnym: oddają krew czy uprawiają jogging w ramach wewnętrznej akcji „Biegniemy po-MOC” i zbierają przebiegnięte wspólnie kilometry. Firma zamienia je potem na finansowe wsparcie dla swoich pracowników, których dzieci zmagają się z problemami zdrowotnymi. Od początku akcji pracownicy Aflofarmu przebiegli już ponad 2 tys. kilometrów.

– Stworzyliśmy zgraną ekipę biegowych zapaleńców, którzy chętnie podejmują nowe wyzwania. Pojawił się pomysł, żeby wykorzystać tę energię w szczytnym celu. Chcemy pomóc naszym kolegom, których dzieci zmagają się z poważnymi problemami zdrowotnymi. Tym samym nasza aktywność nabiera większego sensu, bo przekłada się na realne wsparcie – mówi Dorota Cieplucha, która odpowiada za koordynację akcji.

Partnerska relacja kluczem do sukcesu

Firmy, które poważnie podchodzą do kwestii odpowiedzialności, wiedzą, że gwarancją sukcesu w tym zakresie jest znalezienie sojuszników, z którymi wspólnie dążyć można do celu. Z tego powodu Aflofarm został w tym roku Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) – stowarzyszenia, którego celem jest upowszechnianie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i rozwój tej koncepcji w Polsce. Do organizacji, którą powołano w 2000 roku, należy obecnie około 50 firm – liderów w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu.

– Współpraca w Programie Partnerstwa FOB to doświadczenie i wiedza, którą zdobywają firmy, ale też się nimi dzielą z innymi firmami, a także swoim interesariuszami, zwiększając świadomość swojego otocznia w zakresie CSR i budując bardziej zrównoważoną przyszłość. To wyraz dojrzałości firm i gotowości do przyjęcia pewnej odpowiedzialności za rozwój koncepcji CSR w Polsce – mówiła Marzena Strzelczak, Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu przy okazji przystąpienia firmy Aflofarm do stowarzyszenia.

Korzystając ze wsparcia merytorycznego FOB i ciesząc się z sukcesu kampanii „Nie spal się na starcie” firma planuje obecnie kolejne działania, które adresować będą różne obszary: od promocji profilaktyki prozdrowotnej, po popularyzację wiedzy z zakresu medycyny i farmacji, rozwijając się w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Tagi: 

Artykuł Aflofarm: pomagamy lokalnie i ogólnopolsko pochodzi z serwisu mgr.farm

Przejdź do dyskusji w serwisie

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie weszły przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie uległy przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz