REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 24 sierpnia 2018

Apteki internetowe słabo rozpoznawalne

Artykuł pochodzi z serwisu

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” najlepiej rozpoznawalną marką spośród wszystkich polskich e-serwisów jest Allegro. Na szarym końcu rozpoznawalności apteki internetowe – nazwę którejkolwiek z nich potrafi podać tylko 23 proc. badanych.

Najlepiej rozpoznawana apteka to DOZ – Dbam o Zdrowie, wskazana spontanicznie przez 10 proc. spośród tych, którzy dokonują zakupów online. (fot. Shutterstock)

REKLAMA

REKLAMA

Kategorią, w przypadku której respondenci mieli najmniej kłopotów ze spontanicznym wskazaniem serwisów, jest odzież – tylko 1/3 badanych nie była w stanie wskazać żadnej marki. W świadomości badanych niezmiennie dominują tu dwa serwisy – Allegro (30 proc.) oraz Zalando (25 proc.). Druga wymieniona marka jest szczególnie lepiej rozpoznawana przez osoby z wyższym wykształceniem.

Najniższy poziom spontanicznej świadomości marek zaobserwowano w przypadku kategorii aptek internetowych, gdzie jakąkolwiek markę było w stanie podać 23 proc. badanych. Najlepiej rozpoznawana apteka to DOZ – Dbam o Zdrowie, wskazana spontanicznie przez 10 proc. spośród tych, którzy dokonują zakupów online. Marka ta jest o wiele lepiej kojarzona przez kobiety, osoby w wieku 25-34 lat oraz posiadające wyższe wykształcenie.

Na drugim miejscu znalazła się Apteka Gemini, którą spontanicznie wskazywało 7 proc. respondentów. Ostatnie miejsce na podium zajmuje internetowa apteka Ziko, rozpoznawana przez 2 proc. ankietowanych.

Źródło: Gemius Polska / Retailnet

Tagi: 
Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych