REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 8 sierpnia 2018

Apteki muszą złożyć wniosek o wpis do tego rejestru

Artykuł pochodzi z serwisu

Pomorsko-Kujawska Okręgowa Izba Aptekarska otrzymała odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego w sprawie konieczności wpisania aptek do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Z odpowiedzi wynika, że apteki są jednak zobowiązane do złożenia takich wniosków. Termin ich składania minął 24 lipca…

PKOIA informuje, że równoległe zapytanie w tej sprawie zostało złożone przez Naczelną Izbę Aptekarską do Ministra Środowiska (fot. Shutterstock)

Niedawno informowaliśmy o tym, że 24 lipca mija termin obowiązku wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Zdania na temat konieczności wpisu aptek do BDO były podzielone. Niektóre izby aptekarskie stały na stanowisku, że obowiązek ten dotyczy aptek niezależnie od tego, że na mocy innych przepisów wskazanej ustawy o odpadach, zobowiązane są one do składania corocznych sprawozdań o wytwarzaniu odpadów i gospodarowaniu odpadami (czytaj więcej: Kolejny obowiązek dla aptek. Dzisiaj upływa jego termin!).

REKLAMA

Pomorsko-Kujawska Okręgowa Izba Aptekarska zwracała uwagę, że wpisowi do rejestru NIE PODLEGAJĄ m.in.: podmioty prowadzące działalność inną niż działalność gospodarcza w zakresie gospodarowania odpadami, który zbiera odpady opakowaniowe i odpady w postaci zużytych artykułów konsumpcyjnych, w tym zbieranie leków i opakowań po lekach przez apteki, przyjmowanie zużytych artykułów konsumpcyjnych w sklepach, systemy zbierania odpadów w szkołach placówkach oświatowo-wychowawczych, urzędach i instytucjach (nieprofesjonalna działalność w zakresie zbierania odpadów); oraz podmioty transportujące wytworzone przez siebie odpady. W/w informacja Urzędu Marszałkowskiego odnosi się bezpośrednio do treści zwolnienia ustawowego, wprost wynikającego z art. 51 ust 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

REKLAMA

W rezultacie PKOIA wystosowała pismo do Urzędu Marszałkowskiego z pytaniem o to czy apteki podlegają obowiązkowy rejestracji w rejestrze podmiotów wprowadzających do obrotu produkty, produktu w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami.

Urząd poinformował, że zgodnie z art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. e ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, wytwórca odpadów zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów jest zobligowany do złożenia marszałkowi województwa wniosku o wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami.

– W związku z obowiązkiem prowadzenia przez apteki ewidencji odpadów wytwarzanych podczas swojej działalności oraz sporządzania na tej podstawie zbiorczego zestawienia danych o odpadach, konieczne jest złożenie przedmiotowego wniosku o wpis do rejestru do marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę główną apteki, celem dokonania rejestracji – czytamy w piśmie urzędu.

Jednocześnie PKOIA informuje, że równoległe zapytanie w tej sprawie zostało złożone przez Naczelną Izbę Aptekarską do Ministra Środowiska.

Źródło: PKOIA

Tagi:
Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych