Autor: sbort Opublikowano: 25 sierpnia 2017

Astellas: nieopłacone faktury przyczyną zaistniałej sytuacji

Farmaceuta, będący autorem listu do Astellas, zwracał w nim uwagę na absurdalność procedur, jakie firma wprowadziła reglamentując dostęp do jej leków. Po wysłaniu do dystrybutora skanu recepty z zasłoniętymi danymi pacjenta, apteka otrzymuje mail z prośbą o kontakt telefoniczny, przy czym jego nawiązanie tą drogą zajmuje nawet 2-3 dni (czytaj więcej: Lek „na wczoraj” pacjent dostanie za 2-3 dni).

Astellas wyjaśnia – winna apteka

Odpowiedź firmy Astellas na zawarte w liście zarzuty, wpłynęła do Śląskiej Izby Aptekarskiej 11 sierpnia. Dopiero wczoraj została jednak opublikowana na stronie internetowej. Astellas tłumaczy w niej, że opisana przez farmaceutę sytuacja została spowodowana zachowaniem apteki. Okazuje się, że posiadała ona zadłużenie wobec Astellas, spowodowane nieopłaconymi fakturami, czego wynikiem było zablokowanie limitu kredytowego. W takich sytuacjach firma kontaktuje się z aptekami w celu potwierdzenia czy wyrażają zgodę na zapłatę za zamówienie gotówką. Zdaniem Astellas, prób kontaktu telefonicznego z apteką było kilka, jednak wszystkie nieudane. Dlatego wysłano mail z prośbą o kontakt. Ten jednak nie nastąpił. W między czasie apteka uregulowała należności, a po zaksięgowaniu wpłat, zamówienie zostało przekazane do realizacji.

Astellas podkreśla, że to nie brak możliwości kontaktu z firmą był przyczyną opóźnienia realizacji zamówienia, tylko nieterminowość płatności po stronie apteki. Jednocześnie firma Astellas zapewnia, że na bieżąco monitoruje sprawność korespondencji z aptekami i średni czas oczekiwania na połączenie z telefoniczne apteki z firmą, nie trwa obecnie dłużej niż 92 sekundy – to efekt zwiększenia od 17 lipca zespołu infolinii o jedną osobę dedykowaną do wsparcia w przypadku wzmożonego ruchu połączeń przychodzących.

Farmaceuta odpowiada – nie wiedziałem o zadłużeniu

Śląska Izba Aptekarska, po otrzymaniu odpowiedzi od firmy Astellas, poprosiła o ustosunkowanie się do niej farmaceutę, będącego autorem listu z połowy lipca. Ten wyjaśnia, że w momencie składania zapotrzebowania na lek, nie wiedział o zaległościach w opłacaniu faktur. Zaprzecza też próbom kontaktu przez firmę Astellas z apteką, zaraz po złożeniu zamówienia.

– Firma Astellas nie oddzwoniła na numer podany w mailu z zamówieniem (jest on umieszczany w stopce maila pod imieniem i nazwiskiem osoby zamawiającej z ramienia apteki). Natomiast nie jesteśmy w stanie stwierdzi czy oddzwaniano na numer ogólny apteki (aparat telefoniczny nie posiada takiej funkcjonalności) – pisze farmaceuta i podkreśla, że tego dnia próby kontaktu pod podanym numerem infolinii były niemożliwe, ponieważ po zakończeniu komunikatu wprowadzającego połączenie się zawieszało lub było przerywane.

Farmaceuta zapewnia, że przyczyna braku realizacji – czyli nieopłacone faktury – została znaleziona przez aptekę dopiero po złożeniu zapotrzebowania. Następnego dnia zamówienie zostało zrealizowane i leki dotarły do apteki, zanim jednak to nastąpiło, farmaceuta zrezygnowany brakiem możliwości kontaktu z firmą Astellas, postanowił napisać wspomniany na początku list, który trafił również do Śląskiej Izby Aptekarskiej.

Więcej na ten temat na stronach Śląskiej Izby Aptekarskiej.

Źródło: katowice.oia.pl

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie wchodzą przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie ulegają przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz