REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 30 maja 2018

Bayer zmienia regulamin promocji na Xarelto. Apteki nie muszą podawać PESEL-u pacjenta

Artykuł pochodzi z serwisu

Firma Bayer wprowadziła w ostatnich dniach zmiany w regulaminie uczestnictwa aptek w kampanii promocyjnej produktów Xarelto. Został z niego wykreślony fragment mówiący, że warunkiem uzyskania przez aptekę rabatu jest wprowadzenie poprawnego numeru PESEL pacjenta w Systemie KS-AOW.

Od 25 maja apteki nie mają obowiązku wprowadzania numeru PESEL pacjenta jako warunku uzyskania przewidzianego Kampanią Promocyjną rabatu. (fot. Shutterstock)

REKLAMA

REKLAMA

Aptekarze chcący uzyskać lek Xarelto w promocyjnej cenie nie będą musieli już podawać przy zamówieniu numeru PESEL pacjenta, dla którego przeznaczony jest lek. Firma Bayer wycofała się z zapisu, który wprowadzono do regulaminu uczestnictwa aptek w kampanii promocyjnej produktów Xarelto.

Przypomnijmy, że na początku roku firma Bayer uruchomiła nową „Kampanię promocyjną Xarelto 15 g, 20 mg x 28” dla aptek, która wzbudzała wiele kontrowersji w środowisku aptekarzy. Z jej regulaminu wynikało między innymi, że apteki chcące uczestniczyć w nowej Kampanii muszą korzystać z Otwartego Systemu Ochrony Zdrowia tzw. OSOZ oraz systemów KS-EWD i KS-AOW (czytaj więcej: Xarelto tylko dla aptek z oprogramowaniem Kamsoftu? Firma odpowiada.).

W aktualizacji regulaminu firma Bayer próbuje rozwiewać również wątpliwości dotyczące konieczności weryfikacji numeru PESEL pacjenta, dla którego zamawiany jest lek Xarelto.

– Dla uniknięcia wątpliwości Organizator informuje, iż raportowaniu podlegają wyłącznie dane wskazane w pkt 3.4 d) Regulaminu, natomiast weryfikacja poprawności wprowadzonego numeru PESEL lub numeru paszportu odbywa się wyłącznie na poziomie apteki i nie podlega raportowaniu – można przeczytać w regulaminie (czytaj więcej: Bayer przedłuża dotychczasową Kampanię na Xarelto do 31 maja!). – Numery PESEL oraz numery paszportów nie są przekazywane nigdzie poza system indywidualnych Aptek biorących udział w Kampanii Promocyjnej. Do Organizatora trafiają jedynie wyniki analiz nieprawidłowości dotyczących podawanych na poziomie Aptek numerów PESEL (np. brak podanego numeru PESEL, sprzedaż na jeden numer PESEL leku w ilości przekraczającej 120 dni terapii w ciągu 30 dni kalendarzowych niezależnie od ilości transakcji).

W regulaminie znajdował się więc zapis, że warunkiem uzyskania przez aptekę rabatu jest wprowadzenie poprawnego numeru PESEL pacjenta w Systemie KS-AOW dla każdej transacji sprzedaży produktów. Ostatecznie firma Bayer jednak ten zapis wykreśliła z regulaminu. Zmiana weszła w życie 25 maja. Począwszy od tej daty apteki nie mają obowiązku wprowadzania numeru PESEL pacjenta jako warunku uzyskania przewidzianego Kampanią Promocyjną rabatu.

Do pobrania:

Tagi: 
Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych