BCC: Zakaz reklamy suplementów niekorzystny dla pacjentów

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2016-12-23 09:10:30 /

Z zaniepokojeniem przyjmujemy informacje dotyczące zamiaru wprowadzenia zakazu reklamy leków bez recepty i suplementów diety. W naszej ocenie są to propozycje sprzeczne z konstytucyjną zasadą swobody działalności gospodarczej oraz z prawem unijnym – pisze w swoim stanowisko Business Center Club.

BCC twierdzi, że zmiany, o których mowa powyżej, będą niekorzystne nie tylko dla krajowych producentów leków oraz suplementów diety, ale także dla rynku hurtowego i detalicznego, a przede wszystkim dla pacjentów.

- Każdy zakaz reklamy, bez względu na jej zakres, ogranicza swobodę przedsiębiorczości i konkurencji, niekorzystnie wpływa na rynek pracy, ogranicza dostęp obywateli do rzetelnej informacji handlowej. Z punktu widzenia przemysłu farmaceutycznego takie rozwiązania pozostają w sprzeczności z rządową Strategią Odpowiedzialnego Rozwoju. Są również niekorzystne dla budżetu państwa oraz rynku reklamy i mediów publicznych.

BCC nie kwestionuje potrzeby zwiększenia nadzoru państwa nad reklamami niektórych suplementów diety.

- Zgłosiliśmy w tym zakresie wiele propozycji zmian dotyczących ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Oczekujemy jasnych regulacji dotyczących reklamy suplementów diety opartych na obowiązujących zasadach unijnych i krajowych regulacji – czytamy w stanowisku BCC.

Organizacja pozytywnie ocenia inicjatywę podmiotów działających na polskim rynku suplementów diety dotyczącą wprowadzenia „Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety” i stworzenia mechanizmów dobrowolnej samokontroli prowadzenia reklamy zgodnej z obowiązującym prawem.

Źródło: BCC

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj