REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 9 września 2019

„Black friday” w aptece to zabroniona reklama? Właściciel zapłaci karę…

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nałożył na aptekę karę w wysokości 1 000 zł, za wystawienie w izbie ekspedycyjnej potykacza informującego o „czarnym piątku” i związanych z nim promocjach. Właściciel apteki twierdził, że za reklamę odpowiedzialność ponoszą jego pracownicy.

W listopadzie 2018 r. jedna z wielkopolskich aptek umieściła w swojej izbie ekspedycyjnej tzw. „potykacz”. Znalazła się na nim nazwa aptek, jej logotyp oraz informacja o promocjach obowiązujących w ramach „czarnego piątku”. W marcu 2019 r. Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wszczął w tej sprawie postępowanie, uznając takie działanie apteki za niedozwoloną reklamę. W rezultacie wystosował do właściciela apteki szereg pytań dotyczących szczegółów akcji.

Przedsiębiorca wyjaśnił, że potykacz był jego własnością i służył do informowania o godzinach czynności apteki. Wystawiony był w tym celu w izbie ekspedycyjnej. Jednocześnie wskazał, że informacje o promocjach dermokosmetyków w dniu „czarnego piątku” umieścili pracownicy apteki. Oświadczył też, że potykacz wystawiono tylko w dniu 23 listopada 2018 r i obecnie już go nie ma.

REKLAMA

Wielkopolski WIF w kwietniu przeprowadził w aptece kontrolę, sprawdzają czy znajdują się w niej jakiekolwiek materiały promocyjne, w szczególności wspomniany potykacz. Kontrola przebiegła pozytywnie i inspektorzy nie stwierdzili dalszego naruszania zakazu reklamy aptek.

REKLAMA

W maju Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny zakończył postępowanie. Na właściciela apteki nałożył karę w wysokości 1 000 zł. W jego ocenie wystawienie potykacza stanowiło niedozwoloną reklamę apteki, ponieważ jego celem było zwiększenie sprzedaży konkretnych produktów w tejże aptece. Przedsiębiorca usunął naruszenie, dlatego postępowanie zostało umorzone w części dotyczącej nakazania zaprzestania prowadzenia niedozwolonej reklamy.

Na mocy art. 129 ust. 1 WIF musiał jednak nałożyć na aptekę karę finansową, za złamanie art. 94a – zakazu reklamy aptek. Ustalając jej wysokość Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wziął pod uwagę m.in. ilość stwierdzonych naruszeń (jedno), formę zakazanej reklamy, okres trwania naruszenia i liczbę aptek w których do niego doszło. W rezultacie urzędnicy uznali, że najbardziej stosowną i skuteczną karą, będzie 1000 zł.

Źródło: ŁW/Wielkopolski WIF

2019_06_11_WIFPOP.8522.1.3.2019

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych