REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 8 kwietnia 2019

Branża farmaceutyczna wydała ponad miliard zł na reklamę w I kwartale

Artykuł pochodzi z serwisu

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w I kwartale 2019 roku w wybranych branżach, m.in. farmaceutycznej. Branża farmaceutyczna w tym okresie na reklamę wydała najwięcej, bo aż ponad 1,2 mld zł.

Według danych IMM w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna. Jej wydatki w pierwszym kwartale wyniosły 41% spośród wszystkich przeanalizowanych branż (czytaj więcej: Najwięcej na reklamy wydała branża farmaceutyczna). Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (29%). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (13%), za nią finanse (9%) i telekomunikacja (8%).

REKLAMA

REKLAMA

W pierwszym kwartale 2019 roku wydatki branży farmaceutycznej wyniosły 1,266 mld zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60%), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie (czytaj więcej: Branża farmaceutyczna reaguje na falę przeziębień. Wydatki reklamowe rosną…).

W okresie od stycznia do marca 2019 roku marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 31 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Molekin, D-Vitum Forte oraz Theraflu.

W I kwartale 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (27%) oraz środki przeciwbólowe (18%). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.

Źródło: IK/imm.com.pl

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych