REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 22 maja 2020

Czego i gdzie farmaceuci szukają w Internecie? Firma zrobiła badanie…

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Grupa Neuca wraz z agencją NEKK przeprowadziła badania w marcu tego roku na grupie ponad 1100 farmaceutów i aptekarzy.

Digital wciąż do wykorzystania

Jak wynika z badań, polski farmaceuta jest zdecydowanie obecny w wirtualnej rzeczywistości. Szuka tam wiedzy (produktowej i zawodowej), odwiedza portale społecznościowe oraz czyta branżowe blogi. Farmaceuci i aptekarze czerpią wiedzę na temat leków i suplementów głównie z Internetu – prawie 87%). Tylko 7% z nich wskazało jako źródło wiedzy przedstawiciela handlowego, a 6% pisma branżowe.

Zatem bardzo istotnym kanałem dotarcia do farmaceutów jest digital, a zaledwie 26% pytanych wskazało, że korzysta z aplikacji mobilnych skierowanych do ich grupy zawodowej. Spośród aktywnych w tym zakresie farmaceutów najpopularniejsze wskazania to „Pan Tabletka”, „magister farmacji” (portal MGR.FARM), „apteline”, czy „ktomalek.pl”. Część farmaceutów wskazuje także na grupy zawodowe na portalu facebook, czy bardziej branżowe aplikacje „Pharmindex” lub „Pharm assistant”.

REKLAMA

Ponad 70% farmaceutów nie korzysta z rozwiązań digitalowych – twierdzi Neuca (czytaj również: Dlaczego farmaceuci nie lubią marketingu?). Oznacza to, że na rynku istnieje ogromny potencjał i miejsce dla nowych inicjatyw online skierowanych właśnie do nich. Tym bardziej że ponad połowa farmaceutów za najbardziej pożądaną formę kształcenia wskazuje szkolenia online.

REKLAMA

Co farmaceuci sądzą o materiałach POS?

Druga część badań dotyczyła oceny materiałów POS (point of sale) przez farmaceutów. Głównym wniosek jest taki, że farmaceuta w tego typu materiałach dostrzega przede wszystkim funkcję sprzedażową. Większość badanych wskazała standardowe materiały POS, czyli gazetki, plakaty oraz kule/kosze w strefie impulsowej jako najskuteczniejsze narzędzia marketingowe w aptece.

Aż 97% badanych farmaceutów uważa, że materiały POS powinny pełnić funkcję sprzedażową. Chcieliby, by materiały te szerzej realizowały funkcję informacyjną, a wręcz wyręczały farmaceutów w informowaniu pacjenta o cechach produktu. Wielu farmaceutów uważa, że materiały POS nie są w stanie zastąpić rekomendacji ustnych. Blisko 28% respondentów ankiety stwierdziło, że POS w ich aptece w ogóle nie pełnią oczekiwanej przez nich roli. Mają zbyt silny charakter sprzedażowy lub są mało oryginalne (czytaj również: Tajniki marketingu w farmacji).

Źródło: Neuca

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych