Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 23 maja 2018

Czy firmy Bayer i Boehringer Ingelheim wpierają Kamsoft jako monopolistę?

Artykuł pochodzi z serwisu
Zdaniem przedstawicieli firmy Sertum, niektórzy producenci leków prowadzący programy rabatowe […]

Zdaniem przedstawicieli firmy Sertum, niektórzy producenci leków prowadzący programy rabatowe dla aptek, zmuszają apteki do podpisania umowy z monopolistyczną firmą Kamsoft. Zdaniem twórców Apteki Malickiego, proceder ten nosi znamiona zmowy monopolistycznej i szkodzi wolnemu rynkowi oprogramowania, jak i rynkowi farmaceutycznemu.

Kamsoft żąda podpisania dodatkowych umów oraz przesyłania znacznie większej liczby informacji niż to wynika z regulaminu akcji promocyjnej – twierdzi firma Sertum. (fot. Shutterstock)

– Firma Sertum jest mocno zaniepokojona sytuacją, jaka ma obecnie miejsce na rynku farmaceutycznym, związaną z realizacją programów rabatowych prowadzonych przez niektórych producentów leków – czytamy w oświadczeniu twórców programu Apteka Malickiego. – Wspomniane programy rabatowe wymagają od aptek nawiązania współpracy z firmą Kamsoft poprzez podpisanie umowy na korzystanie z OSOZ. Dodatkowo wymagane jest także, aby program apteczny firmy konkurencyjnej w stosunku do firmy Kamsoft został ‚zintegrowany’ z platformą OSOZ, a w przypadku programu firmy Bayer także z KS-EWD.

Zarząd firmy Sertum tłumaczy, że wspomniana ‚integracja’ wymaga wprowadzenia do programu aptecznego modułów firmy Kamsoft i zmodyfikowania oprogramowania na wielu płaszczyznach, czyniąc program konkurencyjny do KS-AOW programem uzależnionym od firmy Kamsoft. Dodatkowo firma Kamsoft wymaga, aby każdy producent programu zintegrowanego z platformą OSOZ stał się jednym z trzystu partnerów firmy Kamsoft.

Wymogi stawiane przez producentów realizujących programy dostępności swoich leków przy współpracy z firmą Kamsoft, mają przy okazji na celu wsparcie monopolisty w uzależnieniu rynku oprogramowania dla aptek.

– Firmy takie jak Bayer czy Boehringer Ingelheim nie są zainteresowane otrzymaniem danych bezpośrednio z aptek. Firma Sertum złożyła propozycję transportu danych bezpośrednio do wymienionych producentów i wskazała, iż firma Kamsoft żąda podpisania dodatkowych umów oraz przesyłania znacznie większej liczby informacji niż to wynika z regulaminu akcji promocyjnej – czytamy w oświadczeniu firmy Sertum.

Wspomniane firmy odrzuciły propozycję tym samym potwierdzając, iż dodatkowymi elementami ich programów rabatowych są:

  • podpisanie umowy przez aptekę z firmą Kamsoft,
  • podpisanie przez producenta oprogramowania aptecznego umowy partnerskiej z konkurencyjną firmą Kamsoft oraz prowadzenia z nią rozliczeń finansowych,
  • przesyłanie do platformy OSOZ danych wymaganych przez Kamsoft w zakresie daleko wykraczającym poza regulamin promocji producenta leków.

Firma Sertum zapewnia, że posiada technologię i wiedzę, aby nawiązać współpracę z dowolnym producentem i jego podwykonawcą.

– Nasze systemy wymieniają dane pomiędzy różnymi podmiotami, a także różnymi systemami aptecznymi. Jednakże nie możemy się zgodzić ani na proceder zmuszania aptek do podpisania umowy z monopolistyczną firmą Kamsoft, ani na uzależnienie oprogramowania Sertum od przyszłych poczynań firmy Kamsoft, tak jak to zrobili pozostali dostawcy oprogramowania posiadający obecnie status partnera firmy Kamsoft i uczestniczący w procederze wymuszania na aptekach akceptacji kuriozalnych pomysłów firmy Kamsoft – pisze zarząd Sertum.

Tego typu działania miały doprowadzić niedawno do zakończenia wsparcia programów aptecznych takich jak Amax firmy ILC i SuperApteka firmy Tradiss.

– Dlatego odmawiamy uczestniczenia w procederze noszącym znamiona zmowy monopolistycznej szkodzącej zarówno wolnemu rynkowi oprogramowania, jak i rynkowi farmaceutycznemu w całości – piszą Seweryn Przeździęk i Jan Malicki z zarządu Sertum Sp. z o.o. – Sertum pozostaje ostatnim niezależnym producentem i dostawcą oprogramowania na polskim rynku farmaceutycznym. Mamy zamiar w dalszym ciągu rozwijać program apteczny Sertum Apteka Malickiego. Zapraszamy do współpracy wszystkie podmioty, które cenią sobie niezależność i deklarujemy chęć współpracy z dowolnym producentem któremu zależy na uczciwej współpracy z aptekami.

Źródło: blog.sertum.pl

Tagi: 



Artykuł Czy firmy Bayer i Boehringer Ingelheim wpierają Kamsoft jako monopolistę? pochodzi z serwisu mgr.farm.

Artykuł Czy firmy Bayer i Boehringer Ingelheim wpierają Kamsoft jako monopolistę? pochodzi z serwisu mgr.farm

Przejdź do dyskusji w serwisie

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie weszły przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie uległy przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz