REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 5 listopada 2018

Darmowa dostawa leków dla uczestników programu. Sieć aptek przygotowuje się do starcia z Amazonem

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Amerykańska sieć aptek CVS wprowadziła w Bostonie pilotaż programu o nazwie CarePass. Pacjenci za członkostwo w programie będą płacić 48 dolarów rocznie lub 5 dolarów miesięcznie. W zamian będzie przysługiwać im darmowa dostawa leków do domu, dostęp do infolinii z farmaceutą i specjalne zniżki na produkty z marki własnej sieci aptek.

największe sieci apteczne zaczęły szukać nowych rozwiązań i sposobów, na to by zapobiec ewentualnemu odpływowi pacjentów w przypadku wejścia Amazona na rynek dystrybucji leków. (fot. Shutterstock)

REKLAMA

REKLAMA

Sieć aptek CVS zdecydowała się na uruchomienie w Bostonie pilotażu swojego nowego programu lojalnościowego. CarePass ma być próbą wyprzedzenia wejścia na rynek apteczny Amazona. Zdaniem ekspertów to próba całkiem udana i jeśli pilotaż się powiedzie, a CarePass zostanie wprowadzony w całym kraju, ma szansę zatrzymać ewentualny odpływ pacjentów z CVS do Amazona.

– To rozwiązanie jedyne w swoim rodzaju na tym rynku, a powodem, dla którego je wprowadzamy, jest bezpośrednia odpowiedź na oczekiwania i zainteresowanie naszych klientów tego typu programami – przyznał Kevin Hourican, prezes CVS Pharmacy, w rozmowie z CNBC.

Niedawno Amazon ogłosił podpisanie umowy o planowanym przejęciu firmy PillPack, czyli internetowej apteki. Na tę informację, spadły kursy akcji firm farmaceutycznych w Stanach Zjednoczonych. CVS spadał o ponad 8 proc., Rite Aid o ponad 11 proc., a Walgreens Boots Alliance o ponad 9 proc (czytaj więcej: Jak działa PillPack – firma dostarczająca leki, którą kupuje Amazon?).

Zapowiedzi o wejściu Amazona na rynek apteczny pojawiają się już od kilkunastu miesięcy. W USA i Wielkiej Brytanii wywołały one spore poruszenie. W rezultacie największe sieci apteczne zaczęły szukać nowych rozwiązań i sposobów, na to by zapobiec ewentualnemu odpływowi pacjentów w przypadku wejścia Amazona na rynek dystrybucji leków.

Program, którego pilotaż CVS uruchamia w Bostonie, ma zachęcić konsumentów do kupowania w aptekach CVS produktów, których obecnie szukają oni w innych sklepach. Członkostwo w programie ma kosztować 48 dolarów rocznie lub 5 dolarów miesięcznie. Uczestnicy programu otrzymają darmową dostawę do domu większości leków na receptę oraz zakupów przez internet, a także dostęp do specjalnej infolinii z farmaceutą. Dodatkowo będzie im przysługiwać zniżka 20 proc. na wszystkie produkty marki własnej CVS i co miesiąc kupon na 10 dolarów.

Źródło: CNBC

Tagi: 
Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych