REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 29 listopada 2018

Duża reklama, duża kara. Apteka zapłaci 20 000 zł…

Artykuł pochodzi z serwisu

Za umieszczenie banneru reklamowego o rozmiarze 3m x 1m, jedna z aptek będzie musiała zapłacić 20 000 zł kary. Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny dopatrzył się także naruszenia przepisów w treści reklamy. A konkretnie poszło o słowo „nareszcie”…

Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny ustalił, że banner umieszczono w odległości 1 kilometra od apteki, za to naprzeciwko wejścia do często odwiedzanej, przez potencjalnych klientów, placówki handlowej (fot. Shutterstock)

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec 2017 roku Mazowiecki WIF wszczął postępowanie w celu wyjaśnienia czy doszło do naruszenia zakazu reklamy aptek, w związku z umieszczeniem przez jedną z placówek banneru (w rozmiarze 3m x 1m) o treści: „[nazwa apteki][adres apteki] obok delikatesów Bonna NARESZCIE w [nazwa miejscowości]”. W trakcie postępowania właściciel apteki przyznał, że banner wisi w tym miejscu już od grudnia 2016 roku.

Treść umieszczona na bannerze nie tylko wskazywała na lokalizację, ale też zachęcała do zainteresowania się ofertą wskazanej apteki.

– Wyraz „NARESZCIE” zastosowany jest w tym przypadku w kontekście nastąpienia czegoś długo wyczekiwanego – ocenił WIF.

Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny ustalił, że banner umieszczono w odległości 1 kilometra od apteki, za to naprzeciwko wejścia do często odwiedzanej, przez potencjalnych klientów, placówki handlowej. Na bannerze zastosowane zostały dwa jasne kolory (biały i pomarańczowy). Ponadto znalazły się na nim napisy zawierające drukowane litery o dużej czcionce, gdzie część z nich w kolorze czarnym znajduje się na białym tle, a część z nich w kolorze białym na pomarańczowym tle.

– Zastosowana kombinacja pod względem wizualnym z łatwością może przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców – stwierdził Mazowiecki WIF oceniając, że świadczy to jednoznacznie o prowadzeniu przez przedsiębiorcę reklamy apteki.

Wyznaczając karę finansową za stwierdzone naruszenie zakazu reklamy aptek, Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wziął pod uwagę rozmiar banneru oraz jego wygląd (kolor, treści). Znaczenie miał także długi okres umiejscowienia banneru. W trakcie postępowania przedsiębiorca przyznał, że wisiał on już od roku we wskazanym miejscu. Poza tym firma nie dostarczyła do WIF informacji lub wyjaśnień o zaprzestaniu prowadzenia tej formy reklamy do dnia wydania decyzji (19 października 2018 r.). Na niekorzyść przedsiębiorcy przemawiała także duża odległość między lokalizacją apteki, a miejscem umieszczenia banneru (1 km).

– Mając na względzie wskazane powyżej przesłanki mające wpływ na wymiar kary pieniężnej, Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nałożył na Stronę karę pieniężną w wysokości 20 000 zł czyli kwotę za jeden rodzaj naruszenia zakazu wynikającego z art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne – czytamy w decyzji WIF.

Źródło: ŁW/Mazowiecki WIF

Tagi: 
Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych