Autor: Łukasz Waligórski Opublikowano: 9 listopada 2018

Farmaceuci książki piszą – i to jakie?!

Artykuł pochodzi z serwisu
W ostatnich tygodniach na rynku wydawniczym pojawiło się kilka ciekawych […]

W ostatnich tygodniach na rynku wydawniczym pojawiło się kilka ciekawych książek, których autorami są farmaceuci. Nie pamiętam kiedy ostatni raz miała miejsce taka sytuacja i nie ukrywam, że niezmiernie cieszy mnie wydawnicza aktywność naszych kolegów i koleżanek po fachu. Zwłaszcza, że ich książki obiecują naprawdę wiele…

Czy znacie jeszcze innych farmaceutów, którzy w ostatnim czasie napisali i opublikowali książkę? Jeśli tak, to piszcie w komentarzach!

Anna Makowska, Anna Joniec-Bieniek i Thomas Arnold – te nazwiska warto zapamiętać. Kryją się za nimi bowiem farmaceuci, który książki można (lub będzie można) znaleźć na sklepowych półkach. A jako, że niechybnie zbliża się czas świąteczny i szukania prezentów dla najbliższych, zapraszam do krótkiego przeglądu literackich podarków, z farmaceuami w roli głównej.

Anna Makowska – Smart shopping. Kupuj świadomie! Żyj zdrowiej!

Czytelnicy serwisu i magazynu MGR.FARM zapewne doskonale ją znają. Anna Makowska – znana także jako Doktor Ania – zrobiła w ostatnich latach oszałamiającą karierę prowadząc blog Doktor Ania (oraz udzielając się na Facebooku i Instagramie), na którym demaskuje skład produktów spożywczych. Na swoim blogu wyjaśnia trudne zagadnienia spożywcze i farmaceutyczne, komentuje stanowiska firm w spornych kwestiach oraz odpowiada na trudne pytania, dotyczące przemysłu spożywczego i farmaceutycznego. Z wykształcenia doktor nauk farmaceutycznych, dietetyk (studia podyplomowe) oraz pedagog.

Już za kilka dni do sprzedaży trafi jej pierwsza książka „Smart shopping. Kupuj świadomie! Żyj zdrowiej!”. Co ciekawe jeszcze na długo przed premierą, książka trafiła na pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży w sieci Empik. Wiele wskazuje zatem, że będzie to „świąteczny” bestseller, a o Ani Makowskiej jeszcze nieraz usłyszymy. Przypominam jednocześnie, że Ania prowadzi swoją rubrykę w magazynie MGR.FARM, gdzie doradza farmaceutom jak zdrowo i szybko przygotowywać lunchboxy do pracy.

Anna Joniec-Bieniek – Mama bez recepty

Kolejna farmaceutka, która zyskała popularność dzięki swojej aktywności w sieci. Anna od kilku lat prowadzi blog pod tytułem „Mama bez recepty”, na którym fachowo doradza w kwestiach zdrowia i leczenia dzieci. W końcu postanowiła przelać na papier swoje wieloletnie doświadczenie zebrane w pracy w aptece, rzetelną wiedzę zdobytą na studiach farmaceutycznych, wreszcie swoje osobiste doświadczenia z bycia mamą i przechodzenia ze swoim synkiem przez jego dziecięce dolegliwości.

Książka „Mama bez recepty” przeznaczona jest dla rodziców, którzy chcą nauczyć się jak prawidłowo reagować na konkretne objawy choroby u dziecka i podjąć racjonalne decyzje dotyczące jego leczenia.

Thomas Arnold – Legendy Archeonu. Strach stary i nowy

Tego autora chyba nie trzeba już żadnemu farmaceucie przedstawiać. Pod pseudonimem Thomas Arnold ukrywa się Arnold Płaczek – śląski farmaceuta, który ma na swoim koncie już kilka, niezwykle wciągających książek (czytaj więcej: Farmaceuta mrożący krew w żyłach). Od niedawna opowiadania Thomasa można czytać także w magazynie MGR.FARM. Pierwsze z nich pt. „Stażysta” spotkało się z niezwykle entuzjastycznym przyjęciem (czytaj więcej: Jeden błąd może doprowadzić człowieka do ostateczności…). Autor pracuje już nad kolejnym, które ukaże się w 22 numerze naszego dwumiesięcznika (grudzień/styczeń).

A w drugiej połowie listopada na sklepowe półki trafi kolejna książka Thomasa Arnolda. Tym razem będzie to powieść z gatunku fantazy: „Legendy Archeonu. Strach stary i nowy”.

– Archeon to państwo/królestwo, od którego zaczynamy przygodę z nowym światem. Czego możecie się spodziewać? Książka ta na pewno nie jest bajką dla dzieci. To Thomas Arnold w zupełnie nowym/innym wydaniu. Styl pisania ciężko zmienić, więc mam nadzieję, że wciąż będzie to łatwa i przyjemna lektura, ale tym razem zdecydowanie nie spodziewajcie się kryminału – pisze o ksiażce sam autor.

„Legendy Archeonu. Strach stary i nowy” to powieść przygodowa prowadząca nas przez świat Archeonu i nie tylko, często brutalnie ukazująca rzeczywistość, z niewielką ilością zjawisk nadprzyrodzonych.

Thomas Arnold – Mauzoleum

W drugiej połowie listopada ma ukazać się również inna książka Thomasa Arnolda – „Mauzoleum”. Ta zdecydowanie przeznaczona jest dla stałych czytelników Arnolda, którzy cenią sobie jego dotychczasowe historie kryminalne.

– Po tragicznej śmierci rodziców oraz żony, milioner Tom McCain musi zmierzyć się nie tylko z żalem po stracie, ale też z samotnym wychowaniem dwóch synów. Gdy i on ginie, a także młodszy z braci, ostatnim dziedzicem zamieszkującym olbrzymią rezydencję pozostaje Derrian McCain. W tym samym czasie w lokalnej gazecie pojawia się artykuł o enigmatycznym tytule: „Klątwa McCainów czy domu Meyerów”, jednak ktoś dokłada wszelkich starań, aby nic, co związane z poprzednimi właścicielami rezydencji, nie wyszło na jaw – czytamy w opisie fabuły książki…

Czy znacie jeszcze innych farmaceutów, którzy w ostatnim czasie napisali i opublikowali książkę? Jeśli tak, to piszcie w komentarzach, a ja niezwłocznie uzupełnię powyższą listę!

Artykuł Farmaceuci książki piszą – i to jakie?! pochodzi z serwisu mgr.farm

Przejdź do dyskusji w serwisie

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie weszły przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie uległy przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz