Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 7 stycznia 2019

Farmaceuci nie mają wątpliwości. Badania pokazały: ten lek jest najlepszy na rzucanie palenia

Artykuł pochodzi z serwisu

Okazuje się, że w porównaniu z nikotynową terapią zastępczą (NTZ) Desmoxan nie ma sobie równych. Pokazało to badanie w którym porównano ten lek z czołowymi produktami NTZ, przeprowadzone na grupie ponad pięciu tysięcy farmaceutów i techników farmacji z całej Polski. 96,3 proc. tych pierwszych, i aż 98,1 proc. drugich uważa Desmoxan za najbardziej godny polecenia w walce z nikotynizmem.

Desmoxan to pierwszy lek w formie kapsułek zawierający cytyzynę, który dostępny jest na polskim rynku bez recepty. Polacy chętnie leczą się z nałogu tą substancją: badania pokazały, że od 2005 r. za pomocą cytyzyny leczyło się 2,6 mln ludzi, czyli ok. 30 proc. wszystkich palaczy [1].

Ale na rynku dostępne są też inne formy terapii wykorzystywane w walce z nałogiem, które zawierają inna substancję – nikotynę. Produkty te mają różne formy: od plastrów czy inhalatorów po gumy do żucia. To tzw. nikotynowa terapia zastępcza, której maksymalny czas stosowania w niektórych przypadkach to nawet 12 miesięcy. Ze względu na konieczność długotrwałego stosowania może  wiązać się z wysokimi kosztami.

Badania przeprowadzone przez firmę Aflofarm Farmacja Polska na grupie złożonej z ponad pięciu tysięcy farmaceutów pracujących w aptekach w całej Polsce pokazały, że zdają oni sobie sprawę z wad i zalet stosowania NTZ. Uczestnicy badania przekonali się też, że koszt terapii Desmoxanem jest zdecydowanie niższy od nikotynowej terapii zastępczej.

Skutecznie, tanio i w krótkim czasie

Zdaliśmy sobie sprawę z tego, że opieka farmaceutyczna  odgrywa coraz większą rolę w codziennych kontaktach na linii farmaceuta pacjent. Projektując badanie postanowiliśmy zatem zapytać farmaceutów i techników farmacji o to, co polecają pacjentom chcącym rozstać się z nałogiem nikotynowym – mówi Jacek Furman, prezes firmy Aflofarm Farmacja Polska, producenta Desmoxanu, który słynie z osobistej walki z uzależnieniem od nikotyny.

96,3 proc. badanych z tytułem magistra farmacji i niemal wszyscy (98,1 proc.) technicy [2] uważają Desmoxan za najbardziej godny polecenia. Poproszeni o uzasadnienie swojej decyzji wskazywali z reguły na niski koszt terapii, który w przypadku tego leku ogranicza się jedynie do kosztu zakupu jednego opakowania Desmoxanu. Wystarcza ono bowiem na przeprowadzenie pełnej kuracji. Dla porównania, najtańsza prezentowana przykładowa forma terapii NTZ z wykorzystaniem środka zawierającego nikotynę w formie plastrów to koszt niemal dziesięciokrotnie wyższy, oscylujący na poziomie średnio 624,62 zł [3]. Jeszcze droższe są gumy czy tabletki, w przypadku których koszt przykładowej terapii to niemal tysiąc złotych.

Wykres przedstawia przyjęte w ramach badania założenia dotyczące okresów stosowania różnych produktów leczniczych wykorzystywanych w walce z nikotynizmem. Założenia opracowane na podstawie ChPL produktów uwzględnionych w badaniu.

Farmaceuci zapytani o korzyści ze stosowania Desmoxanu wskazywali również na fakt, że terapia cytyzyną trwa krócej niż NTZ.

Wśród częstych powodów, dla których farmaceuci polecają Desmoxan osobom walczącym z nałogiem nikotynowym jest także duża skuteczność tego środka. Niektórzy z badanych przyznawali, że przekonali się o niej osobiście lub obserwowali terapię u swoich najbliższych. Jej sukces uznawali często to za najlepszy dowód na skuteczność Desmoxanu.

Jeden z badanych skomentował: – Mam długoletnie doświadczenie dotyczące skuteczności Desmoxanu. Bardzo często przychodzą do nas pacjenci i informują, że skutecznie  pozbyli się nałogu palacza i teraz czują się wyśmienicie.

Przekonaj się sam

Badanie środków stosowanych w walce z nikotynizmem poszerzone było o narzędzie, które zostało zaprojektowane w taki sposób, by farmaceuci sami mogli porównywać koszty poszczególnych rodzajów terapii. Uwzględniono przy tym zalecany sposób dawkowania poszczególnych produktów i rozmiar opakowań, a następnie skorelowano to z ich cenami. W razie wątpliwości farmaceuci mogli samodzielnie zapoznać się z ChPL, modyfikować dawki i długość trwania terapii środkiem, który wybrali. Mogli zaprojektować przebieg terapii w sposób, który uważają za najskuteczniejszy i najrozsądniejszy, trzymając się jednocześnie zaleceń. Pozwoliło to im przekonać się samodzielnie, jak bardzo różnią się między sobą koszty pełnej terapii różnymi farmaceutykami. Zdecydowanie najkorzystniej na tle innych rodzajów leczenia wypadły kapsułki z cytyzyną.

Wykres przedstawia koszty kuracji na podstawie przyjętych w ramach badania założeń dotyczących okresów stosowania różnych produktów leczniczych stosowanych w walce z nikotynizmem oraz ich średniej ceny jednostkowej za okres styczeń – sierpień 2018 (wg. PEX Pharma Sequence). Założenia dot. okresów stosowania opracowane na podstawie ChPL produktów uwzględnionych w badaniu.

Bezcenna opinia farmaceutów

Zdanie farmaceutów co do tego, jaką formę terapii uzależnienia od nikotyny zalecają swoim pacjentom, ma dla nas bardzo duże znaczenie. To oni mają bezpośredni kontakt z pacjentami i ich opinia odgrywa w terapii nikotynizmu bardzo istotną rolę. Dlatego zaprojektowaliśmy badanie, które pozwoliło im szeroko wypowiedzieć się na ten temat. Jesteśmy zaskoczeni definitywną przewagą Desmoxanu nad innymi formami terapii nikotynizmu i jednocześnie bardzo cieszy nas ten wynik. Pokazuje on, że nasze starania włożone w stworzenie tak skutecznego środka w walce z nałogiem  przyniosły efekty – komentuje wyniki badania Jacek Furman, prezes Aflofarmu. I dodaje, że badanie było strzałem w dziesiątkę. – Od przedstawicieli, którzy zajmowali się kolportażem informacji o prowadzonym przez nas badaniu, otrzymywaliśmy relacje o bardzo pozytywnym przyjęciu tej inicjatywy. Część farmaceutów dopytywała czy przewidujemy więcej takich działań w przyszłości.

Do udziału w badaniu firma zaprosiła współpracujące apteki i farmaceutów zarejestrowanych w programie partnerskim Aflofarm Plus.

Literatura:

  1. Tutka, Wahl, Dąbrowa, Błażej, Cytisine as an effective treatment for nicotine addiction in Poland: 50 years of experience.
  2. Dane na dzień 12.12.2018 r.
  3. Przy założeniu następującego dawkowania: Niquitin Przezroczysty 21 mg/24 godz. 7 szt. przez 6 tyg. (cena za opakowanie jednostkowe: 59,92 PLN), następnie Niquitin Przezroczysty 14 mg/24 godz. 7 szt. przez 2 tyg. (cena za opakowanie jednostkowe: 66,73 PLN), a następnie Niquitin Przezroczysty 7 mg/24 godz. 7 szt. przez 2 tyg. (cena za opakowanie jednostkowe: 65,82) według PEX Parma Sequence; średnia cena za okres od stycznia do sierpnia 2018.

Opisywane badanie dotyczyło porównania terapii Desmoxanem z 15 produktami o najwyższej sprzedaży ilościowej wg. PEX Pharma Sequence w okresie od stycznia do sierpnia 2018 oraz Niquitin Przezroczysty Syst.Transderm. plast. 7 Mg/24h (36 Mg) 7 Szt. Glaxosmithkline Consumer Healthcare Sp. z o. o.

Źródło: materiały prasowe

Artykuł Farmaceuci nie mają wątpliwości. Badania pokazały: ten lek jest najlepszy na rzucanie palenia pochodzi z serwisu mgr.farm

Przejdź do dyskusji w serwisie

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie weszły przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie uległy przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz