REKLAMA
Autor: Redakcja Farmacja.pl Opublikowano: 29 grudnia 2016

Jak apteki powinny płacić faktury w 2017 roku?

REKLAMA

Z dniem 1 stycznia 2017 wchodzi w życie nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która wprowadza obowiązek zapłaty za pośrednictwem rachunku bankowego w każdym wypadku, gdy jednorazowa transakcja między przedsiębiorcami przekracza równowartość 15.000,00 PLN.

Zdaniem Śląskiej Izby Aptekarskiej należy przyjąć, że przedsiębiorca posiadający umowę z innym przedsiębiorcą (w naszym przypadku hurtownią leków) określającą kwotę miesięcznych obrotów powyżej 15.000,00 PLN powinien za wszystkie faktury, bez względu na ich wartość, płacić za pośrednictwem banku. Nie posiadając stałej umowy z hurtownią za jednorazową transakcję, naszym zdaniem, należy przyjąć jednorazowe zamówienie, bez względu na ilość faktur, która jest do niego wystawiona.

Za naruszenie nowych przepisów nie przewidziano dodatkowej kary. Sankcją za nieprzestrzeganie nowych wymogów są negatywne skutki podatkowe w postaci nie zaliczenia do kosztów podatkowych zakupów towarów handlowych, jeżeli zapłaty za faktury odbyły się z naruszeniem przepisów o płatnościach gotówkowych.

REKLAMA

Podatnicy zarówno PIT jak i CIT od 1.01.2017 r. nie będą mogli zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów kosztu zakupu w tej części, w jakiej kwota płatności jednorazowej transakcji przekraczającej 15.000,00 PLN zostanie dokonana bez pośrednictwa rachunku bankowego.

REKLAMA

Źródło: SIA

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych