REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 13 stycznia 2021

Jak zmieniły się amerykańskie sieci farmaceutyczne wskutek epidemii COVID-19

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Sieci farmaceutyczne CVS, Walgreens oraz Rite Aid, przez długi czas były miejscami, do których Amerykanie udawali się po szampon, realizację recepty bądź środek przeciwgorączkowy. Pandemia COVID-19 wszystko jednak zmieniła. Ludzie rzadziej udawali się do lekarzy, więc liczba recept spadła; coraz więcej pacjentów decydowało się też na zakupy online. Dlatego, sieci farmaceutyczne musiały podjąć działania, by wyjść naprzeciw nowej rzeczywistości – każda z nich, znalazła na to własny sposób. Udział w programie przeprowadzania szczepień przeciwko koronawirusowi, będzie natomiast dla sieci szansą, by zmiany te zaprezentować pacjentom (czytaj również: Sieci CVS i Walgreens pilnie poszukują farmaceutów do szczepień).

CVS Health i usługi medyczne

Jako że pacjenci decydują się obecnie coraz częściej na zakupy produktów do pielęgnacji za pośrednictwem Internetu, sieć próbuje dać im inny powód, by odwiedzali jej placówki. CVS chce stać się przystępnym, nie ośmielającym miejscem, do którego można się udać po usługi opieki medycznej.

Dlatego zmienia blisko 10 tys. swoich placówek na terenie Stanów Zjednoczonych, w HealthHuby, czyli miejsca oferujące szeroką gamę usług zdrowotnych. Obejmuje to m.in. przeprowadzanie testów na bezdech senny, zarządzanie dolegliwościami chronicznymi, jak np. cukrzycą, a nawet stworzenie odpowiednich przestrzeni, w których oferowane są lekcje jogi.

REKLAMA

Dyrektor operacyjny CVS, Jon Roberts, mówił, że sieć zmniejsza wręcz ilość produktów dostępnych w sprzedaży, po to, by zwolnić metraż na potrzeby usług medycznych. W ten sposób, sieć może wyróżnić się na tle firmy Amazon i innych aptek, które po prostu realizują recepty.

REKLAMA

CVS ma także przyciągać klientów, którzy preferują zakupy online, za pomocą mobilnej aplikacji.

Sądzimy, że ludzie chcą wyboru – mówi Roberts. – Część woli odebrać swoje zamówienie w aptece. Inni preferują dostawę do domu. My oferujemy obie te możliwości.

Zmiany w Walgreens Boots Alliance

Dyrektor zarządzający GlobalData, Neil Saunders, podkreśla, że sieć Walgreens musi stać się spółką, która „wzrasta dzięki innowacjom, które oferuje pacjentom”.

I tak, jak twierdzi Vineet Mehra, przewodniczący ds. marketingu, spółka postawiła sobie za cel „być najszybszą w przygotowywaniu zamówień detalicznych”. Większość oferowanych produktów, może zostać dostarczonych metodą „na krawężnik”. Co więcej, apteki mogą przygotować zamówienia online w czasie tak krótkim, jak 30 minut.

Jeśli myślisz o tym, że brakuje ci pasty do zębów, nie możesz czekać całego dnia – mówi Mehra. – Potrzebujesz jej tak szybko, jak to możliwe, by wrócić do domu i umieścić ją wśród swoich zapasów, tak, byś mógł umyć zęby. To właśnie ze względu na ten naglący komfort, tak powszechny w dziedzinie zdrowia i dobrego samopoczucia, myślimy, że możemy odnieść sukces dzięki naszym superszybkiej ofercie.

Co więcej, podobnie do CVS, sieć chce zaproponować usługi medyczne w swoich blisko 9 tys. Walgreens oraz Duane Reade aptekach. Zawarła również porozumienia z VillageMD, aby otworzyć kliniki w ich placówkach. W ciągu następnych 4 lat, 600 do 700 aptek ma zaoferować usługi opieki medycznej.

Także Walgreens, ponownie uruchomiło w listopadzie swoją aplikację mobilną oraz program lojalnościowy. Aplikacja myWalgreens oferuje zniżki, poradę 24/7, zapisy na szczepienia, dostawy do domu oraz „na krawężnik”.

Naturalne produkty w Rite Aid

Pandemia COVID-19 zainspirowała sieć Rite Aid, by zwrócić się w stronę pacjentów, którzy wykazali zwiększone zainteresowanie i chęć „utrzymywania się w zdrowiu”. W nowej reklamie telewizyjnej, Rite Aid określa swoje placówki jako te, które łączą to, co najlepsze, z dwóch światów: z jednej strony to doświadczeni, tradycyjnie wyszkoleni farmaceuci, którzy jednak są także zdolni do tego, by doradzać w zakresie i oferować produkty naturalne.

Dyrektor wykonawczy Rite Aid, Jim Peters, komentował:

Wierzę w rzeczywistość, w której możemy odnieść zwycięstwo, poprzez oferowanie pacjentom tego, co chcą, kiedy tego chcą i w sposób, jaki tego chcą.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy, sieć otworzyła więc swoje pierwsze „placówki przyszłości”. Do tej pory, dysponuje ona trzema takimi miejscami, które charakteryzuje nowoczesny wygląd, i w których farmaceuta częściej niż stoi za ladą, zajmuje miejsce w otwartej przestrzeni. Asortyment także oznacza zwrócenie się w stronę pacjentów, dla których ważne jest utrzymywanie się w zdrowiu i dobrym samopoczuciu: znajdują się tu np. naturalne produkty do pielęgnacji skóry, zdrowe przekąski czy lekarstwa holistyczne (zobacz też: USA: sieć Rite Aid otwiera Apteki Przyszłości i zmienia rolę farmaceutów).

AM/cnbc.com

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych