REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 12 grudnia 2019

Kamsoft przygotował nowy moduł do realizacji zleceń przez eZWM

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Firma Kamsoft – dostawca najpopularniejszego systemu aptecznego KS-AOW – przygotowała moduł umożliwiający realizację zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne. Będzie on umożliwiał ich potwierdzanie bezpośrednio w systemie eZWM w trakcie realizacji zlecenia. Obecnie trwa pilotaż…

Wczoraj firma Kamsoft udostępniła nowy moduł „e-ZWM – pilotaż”. Integruje on system KS-AOW z systemem eZWM Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie realizacji zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne. Dostępny jest on w wersjach systemu KS-AOW’2019 –  2019.2.14.6, i KS-AOW’2020 – 2020.1.1.1. eZWM to system, w którym już od 1 stycznia 2019 roku konieczne będzie potwierdzanie zleceń wystawianych na wyroby medyczne na nowych wzorach (czytaj również: Od 1 stycznia nowy wzór zlecenia na wyroby medyczne…).

– Moduł ten jest niezbędnym elementem umożliwiającym Państwu wzięcie udziału w pilotażu organizowanym przez KAMSOFT S.A. na zasadach określonych w Regulaminie pilotażu, a który zapowiadaliśmy w komunikacie z 6 grudnia. Wszystkie warunki przystąpienia do pilotażu są określone w Regulaminie. Instrukcja stanowiskowa opisująca scenariusze realizacji zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne a także sposób konfiguracji modułu „e-ZWM – pilotaż”, została dołączona do zestawu instrukcji stanowiskowych w systemie KS-AOW (Menu główne -> O systemie -> Realizacja zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne z wykorzystaniem modułu „e-ZWM – pilotaż” – informuje firma w mailu do aptek.

REKLAMA

Moduł integracyjny „e-ZWM” jest modułem opcjonalnym do systemu KS-AOW. Będą mogły zainstalować go więc apteki, które zajmują się sprzedażą refundowanych wyrobów medycznych. Stanowi on też alternatywę dla bezpłatnego systemu przygotowanego przez NFZ w aplikacji SZOI. Na ten moment dostęp do niego mogą uzyskać tylko świadczeniodawcy biorący udział w pilotażu NFZ.

REKLAMA

Dwa sposoby potwierdzania zleceń

Od 1 stycznia 2020 r. zmieniają się zasady wystawiania i realizacji zleceń na wyroby medyczne. Apteki zaopatrujące pacjentów np. w refundowane pieluchomajtki, będą musiały do końca roku podłączyć się do eZWM. Jest to system umożliwiający potwierdzenie uprawnień pacjenta do otrzymania refundowanego wyrobu medycznego (czytaj więcej: W aptekach szykuje się nerwowa końcówka roku. Wszystko przez eZWM…).

Obecnie możliwy jest dostęp do systemu eZWM w wersji pilotażowej. Świadczeniodawcy realizujący zlecenia na wyroby medyczne mogą uzyskać go na dwa sposoby:

1. Poprzez przygotowaną przez NFZ aplikację internetową zamieszczoną pod adresem https://ezwm.nfz.gov.pl/ap-zz/. Aplikacja eZWM Narodowego Funduszu Zdrowia umożliwia realizatorom zleceń:

  • pobranie Zlecenia do realizacji,
  • aktualizacja danych refundacji wg uprawnień pacjenta na dzień przyjęcia do realizacji,
  • rejestrację realizacji Zlecenia.

Aplikacja wykorzystuje do autoryzacji konta dostępowe z aplikacji oddziałowych NFZ: Portal SZOI i Portal Świadczeniodawcy (czytaj więcej: Nowy film instruktażowy dotyczący eZWM. Realizacja zlecenia w aptece zajmie 2 minuty?).

2. Poprzez moduł integracyjny „e-ZWM – pilotaż” będący modułem opcjonalnym do systemu KS-AOW.

Realizacja_zlecen_eZWM

Źródło: ŁW/KS-AOW

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych