Każda reklama będzie wymagała wnikliwej analizy | farmacja.pl

Każda reklama będzie wymagała wnikliwej analizy

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2017-09-22 08:50:00 /

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych twierdzi, że projekt zmian w reklamie suplementów diety, zaproponowany przez GIS, nie wpłynie na rzeczywistą podaż kampanii reklamowych suplementów diety. Jednak zapisy o wysokich karach, są zbyt lakoniczne...

Nie cichną komentarze na temat projektu zmian w zasadach prowadzenia reklamy suplementów diety, które jako pierwsza opublikowała redakcja MGR.FARM (czytaj więcej: 20 mln kary za reklamę suplementu diety sprzeczną z prawem?). Tym razem głos zabrali przedstawiciele agencji reklamowych.

- Zakładamy wzięcie udziału w konsultacjach nad projektem w obszarach, które są niezrozumiałe – mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR). - Natomiast nie będziemy protestować w sprawie nowych założeń reklamowych, bo uważamy je za uzasadnione - dodaje.

Zdaniem Barbary Jednacz, dyrektor segmentu zdrowie i parenting w Grupie ZPR Media, nowelizacja pociągnie za sobą konieczność dodatkowych działań.


- Wraz z działem prawnym przyglądamy się projektowanym zmianom. Już dzisiaj widzimy, że nowelizacja ustawy może wpłynąć na ilość reklam suplementów zamieszczonych na łamach magazynu „Zdrowie”, bo każda reklama dotycząca środków farmaceutycznych będzie wymagała wnikliwej analizy działu prawnego i dodatkowej weryfikacji. Czekamy na ostateczny kształt regulacji – powiedziała w rozmowie z „Presserwisem” Barbara Jednacz.

Projekt zmian ze spokojem przyjęła również grupa Eurozet. - Z biznesowego punktu widzenia ewentualne zmiany nie wpłyną w sposób zasadniczy na emisję spotów reklamowych dotyczących suplementów. Niemniej rozumiemy potrzebę uregulowania form promocji tego segmentu rynku - mówi Małgorzata Kozieł, rzeczniczka prasowa Eurozetu.

Przedstawiciele innych wydawców odmówili komentarza, tak samo jak przedstawiciele biura reklamy RMF FM – tłumacząc, że nie znają szczegółów nowelizacji. A np. Aflofarm jest jednym z największych klientów stacji radiowych. Z kolei Maciej Bartosik, PR Manager z Aflofarmu, na nasze pytanie odpowiedział tylko: „Ponieważ mamy do czynienia dopiero ze wstępnym projektem nowelizacji, nie chcemy zajmować stanowiska w tej sprawie”.

Więcej na ten temat pisze Press.

Źródło: press.pl

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj