Kto kupuje ellaOne?

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2016-11-21 10:19:39 /

Jak wynika z badania na temat stosowania środków antykoncepcyjnych i opinii farmaceutów o takich lekach zrealizowanego w listopadzie 2016 r. przez Millward Brown, ellaOne kupują przede kobiety po 25 roku życia.

W zeszłym roku sprzedano w Polsce 179,4 tys. pigułek ellaOne, przy czym bez recepty dostępne były od marca-kwietnia. W tym roku w okresie od stycznia do sierpnia sprzedano 143,7 tys. – wynika z danych QuintilesIMS. To oznacza że sięgnąć po nie mogło ok. 2,9 proc. kobiet w wieku 15-49 lat. To jeden z najniższych poziomów w Europie (22 miejsce na 24 badane kraje – w których tzw. penetracja rynku przez lek wynosiła średnio 6,4 proc.).

Osoby w wieku poniżej 18 lat stanowią niespełna 2 proc. kupujących ellaOne w Polsce. Największą grupę klientów aptek kupujących preparat (45 proc.) stanowią osoby w wieku 25-30 lat. Kolejną grupą są kobiety w wieku 30-35 lat – stanowiące ok. 18 proc. nabywców. To, że relatywnie niewiele Polek skorzystało z preparatu może wynikać nie tylko z przekonać i indywidualnych decyzji, ale też faktu, że jest dostępny tylko w co drugiej aptece.


Wbrew argumentom podnoszonym przez jego przeciwników liczba zgłoszeń działań niepożądanych jest niewielka. W Polsce było ich 81 z czego 23 zgłoszenia dotyczyły zajścia pacjentek w ciążę, pomimo zażycia ellaOne.

Co ciekawe pigułki „dzień po” wcale nie są kupowane wyłącznie przez kobiety. Stanowią one 51 proc. kupujących. 44 proc. klientów, którzy nabyli ellaOne to… mężczyźni. W 2 proc. zakupu dokonały pary, a 2 proc. nie pamięta lub nie podało tej informacji.

Źródło: Gazeta Prawna

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj