Magnez hitem sprzedaży

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2017-09-04 10:50:00 /

Preparaty zawierające magnez stanową 26 proc. całego rynku suplementów diety. Na kolejnych miejscach są tzw. immunostymulatory (22 proc. rynku), probiotyki (20 proc.), produkty wzmacniające organizm (16 proc.) oraz witaminy i minerały dla dorosłych (16 proc.).

Z raportu "Rynek Suplementów Diety. Bezpieczeństwo, trendy, regulacje" opracowanego przez Aliant Consulting Group wynika, że w 2011 r. wartość sprzedaży suplementów sięgnęła 3 mld zł, w 2015 r. zwiększyła się do 3,5 mld zł, a w 2017 r. przekroczy 4 mld zł. W 2020 r. może ona wzrosnąć jeszcze bardziej do ponad 5 mld zł, a w 2021 r. - do około 5,4 mld zł.

- To jedna z najbardziej dynamicznych gałęzi polskiego przemysłu - podkreśla Witold Laskowski z Instytutu Ochrony Zdrowia. Jego zdaniem suplementy diety zażywa ok. 72 proc. Polaków, najczęściej w wieku od 50. i do 70. roku życia. Raport przytacza wyniki sondażu z 2013 r., w którym do kupna leku bez recepty (OTC), w tym suplementów diety, przyznało się aż 98,5 proc. badanych, z czego 90,4 proc. twierdziło, że zrobiło to własnej inicjatywy - bez zalecenia lekarza lub farmaceuty.


Jeśli chodzi o producentów, to liderami rynku suplementów diety w naszym kraju nie są duże koncerny farmaceutyczne, które też są nimi zainteresowane, lecz polskie firmy. W rejestrze Głównego Inspektora Sanitarnego jest już prawie 30 tys. tego typu produktów.

Eksperci prognozują, że sprzedaż suplementów diety w naszym kraju w 2017 r po raz pierwszy przekroczy 4 mld zł.

Więcej na ten temat na Wirtualnej Polsce.

Źródło: wp.pl

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj