Marketing w farmacji | farmacja.pl

Marketing w farmacji

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2017-10-20 09:24:41 /

Alarmujące wyniki konsumpcji leków pokazują jak duży wpływ na rynek finansowy ma branża farmaceutyczna, co wzbudza liczne kontrowersje, nie tylko wśród farmaceutów, a przede wszystkim wśród konsumentów.

W czasach przewagi Internetu oraz telewizji nad innymi metodami przekazu informacji, coraz większe znaczenie przypisuje się rynkowi reklamy. W 2016 roku budżet marketingowy producentów leków i farmaceutyków wyniósł 997,8 mln złotych. Segment farmaceutyczny jest dzisiaj drugim największym reklamodawcą w Polsce, dzięki zwiększeniu swojego udziału w branży reklamowej, co skutkuje zjawiskiem lekomanii wśród Polaków.

Polska jest krajem europejskim o jednej z największych sprzedaży leków kupowanych bez recepty, a liczba ta wciąż rośnie. Badania statystyczne wykazały, że Polacy w ciągu roku wydają ponad 30 mld złotych na zakup medykamentów. Najczęściej kupowane są leki przeciwbólowe oraz suplementy diety, jednakże niewielki procent jest z zalecenia lekarza. Co gorsza, kupujący kierują się w swoich wyborach reklamą, a nie doświadczeniem oraz wiedzą farmaceuty.

Alarmujące wyniki konsumpcji leków pokazują jak duży wpływ na rynek finansowy ma branża farmaceutyczna, co wzbudza liczne kontrowersje, nie tylko wśród farmaceutów, a przede wszystkim wśród konsumentów.

Wychodząc naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu marketingiem w farmacji, dnia 4 listopada bieżącego roku w Centrum Dydaktyczno-Kongresowym w Krakowie odbędą się ogólnopolskie warsztaty „Marketing w farmacji” organizowane przez krakowski oddział Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji. W trakcie serii warsztatów uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się jakie perspektywy i możliwości dla sektora dostrzegają sami specjaliści oraz jak pogodzić pracę farmaceuty z branżą reklamową. Wystąpienia tutorów umożliwią między innymi zdobycie cennej wiedzy z zakresu prawa, psychologii, strategii rozwoju marki i jej promocji oraz e-marketingu farmaceutycznego. Dzięki unikatowym cechom, warsztaty będą stanowić istną rzadkość spośród szeregu zajęć z tej formuły.

Jakkolwiek niechętnie mówi się o zyskach i rynku finansowym w kontekście zdrowia, nie możemy zapomnieć jak ważny w tym udział ma branża medyczna. Studenci farmacji biorąc udział w nadchodzących warsztatach zyskają wiele cennej wiedzy, zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, od specjalistów w branży marketingu farmaceutycznego.



Prelegentami będą:

Anna Rogala - Kierownik Studiów Podyplomowych „Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Naukowiec z zacięciem praktycznym. Specjalizuje się w strategiach marketingowych na rynku farmaceutycznym, komunikacji korporacyjnej, zarządzaniu marką i kształtowaniu wizerunku organizacji. Zajmuje się działalnością doradczą oraz szkoleniową dla firm z rynku B2B i B2C.

Marcin Krajmas - absolwent studiów medycznych, przedsiębiorca, specjalista branży healthcare. Reprezentuje brand.med – firmę budującą wizerunki firm farmaceutycznych i placówki medyczne, a także Fundacji SASA, która realizuje projekty mające na celu medyczne wsparcie lokalnych społeczności na świecie.

Marcin Jelonek - magister farmacji, absolwent studiów podyplomowych Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, aktualnie doktorant na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor publikacji z dziedziny marketingu farmaceutycznego w czasopismach branży farmaceutycznej. Na blogu pharmacymanagement.pl przybliża farmaceutom elementy strategii marketingowych i wskazuje jak skutecznie budować markę apteki, nie zapominając o etyce zawodu farmaceuty i zdrowiu pacjenta.

Więcej o wydarzeniu na stronie: www.facebook.com/marketingwfarmacji/

Patronami medialnymi wydarzenia są serwisy Farmacja.pl, Farmacja.net i MGR.FARM.

Źródło: materiały prasowe

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj