Autor: Sebastian Bort Opublikowano: 20 października 2017

Marketing w farmacji

W czasach przewagi Internetu oraz telewizji nad innymi metodami przekazu […]

W czasach przewagi Internetu oraz telewizji nad innymi metodami przekazu informacji, coraz większe znaczenie przypisuje się rynkowi reklamy. W 2016 roku budżet marketingowy producentów leków i farmaceutyków wyniósł 997,8 mln złotych. Segment farmaceutyczny jest dzisiaj drugim największym reklamodawcą w Polsce, dzięki zwiększeniu swojego udziału w branży reklamowej, co skutkuje zjawiskiem lekomanii wśród Polaków.

Polska jest krajem europejskim o jednej z największych sprzedaży leków kupowanych bez recepty, a liczba ta wciąż rośnie. Badania statystyczne wykazały, że Polacy w ciągu roku wydają ponad 30 mld złotych na zakup medykamentów. Najczęściej kupowane są leki przeciwbólowe oraz suplementy diety, jednakże niewielki procent jest z zalecenia lekarza. Co gorsza, kupujący kierują się w swoich wyborach reklamą, a nie doświadczeniem oraz wiedzą farmaceuty.

Alarmujące wyniki konsumpcji leków pokazują jak duży wpływ na rynek finansowy ma branża farmaceutyczna, co wzbudza liczne kontrowersje, nie tylko wśród farmaceutów, a przede wszystkim wśród konsumentów.

Wychodząc naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu marketingiem w farmacji, dnia 4 listopada bieżącego roku w Centrum Dydaktyczno-Kongresowym w Krakowie odbędą się ogólnopolskie warsztaty „Marketing w farmacji” organizowane przez krakowski oddział Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji. W trakcie serii warsztatów uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się jakie perspektywy i możliwości dla sektora dostrzegają sami specjaliści oraz jak pogodzić pracę farmaceuty z branżą reklamową. Wystąpienia tutorów umożliwią między innymi zdobycie cennej wiedzy z zakresu prawa, psychologii, strategii rozwoju marki i jej promocji oraz e-marketingu farmaceutycznego. Dzięki unikatowym cechom, warsztaty będą stanowić istną rzadkość spośród szeregu zajęć z tej formuły.

Jakkolwiek niechętnie mówi się o zyskach i rynku finansowym w kontekście zdrowia, nie możemy zapomnieć jak ważny w tym udział ma branża medyczna. Studenci farmacji biorąc udział w nadchodzących warsztatach zyskają wiele cennej wiedzy, zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, od specjalistów w branży marketingu farmaceutycznego.

Prelegentami będą:

Anna Rogala – Kierownik Studiów Podyplomowych „Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Naukowiec z zacięciem praktycznym. Specjalizuje się w strategiach marketingowych na rynku farmaceutycznym, komunikacji korporacyjnej, zarządzaniu marką i kształtowaniu wizerunku organizacji. Zajmuje się działalnością doradczą oraz szkoleniową dla firm z rynku B2B i B2C.

Marcin Krajmas – absolwent studiów medycznych, przedsiębiorca, specjalista branży healthcare. Reprezentuje brand.med – firmę budującą wizerunki firm farmaceutycznych i placówki medyczne, a także Fundacji SASA, która realizuje projekty mające na celu medyczne wsparcie lokalnych społeczności na świecie.

Marcin Jelonek – magister farmacji, absolwent studiów podyplomowych Marketing Strategiczny na Rynku Farmaceutycznym na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, aktualnie doktorant na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Autor publikacji z dziedziny marketingu farmaceutycznego w czasopismach branży farmaceutycznej. Na blogu pharmacymanagement.pl przybliża farmaceutom elementy strategii marketingowych i wskazuje jak skutecznie budować markę apteki, nie zapominając o etyce zawodu farmaceuty i zdrowiu pacjenta.

Więcej o wydarzeniu na stronie: www.facebook.com/marketingwfarmacji/

Patronami medialnymi wydarzenia są serwisy Farmacja.pl, Farmacja.net i MGR.FARM.

Źródło: materiały prasowe

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie wchodzą przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie ulegają przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz

PILNE!

ZAMKNIJ