Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 25 czerwca 2018

O obrzydliwym wazeliniarstwie przedstawicieli farmaceutycznych

Artykuł pochodzi z serwisu
Duży Format opisuje dzisiaj kulisy pracy przedstawicieli medycznych i farmaceutycznych. […]

Duży Format opisuje dzisiaj kulisy pracy przedstawicieli medycznych i farmaceutycznych. Z obszernego artykułu można dowiedzieć się jakie prezenty firmy farmaceutyczne dają lekarzom, za co otrzymują pieniądze i ile kosztuje zwiększenie liczby recept wypisywanych przez lekarza na konkretny lek.

Przedstawiciele są rozliczani przez zwierzchników ze sprzedaży, a sami rozliczają z niej swoich lekarzy (fot. Shutterstock)

Monika jest przedstawicielem medycznym. Jej praca polega na przekonywaniu lekarzy do przepisania pacjentowi leku, który promuje jej firma. Dziś lekarze zarabiają głównie „na badaniach”. U Moniki średnio 2,5-3 tys. zł. Ale jeszcze pięć lat temu było zdecydowanie lepiej: specjalistom płaciła nawet po 5-6 tys. miesięcznie.

Inna przedstawicielka – Katarzyna – dwa lata temu zmieniła firmę i od tego czasu rozlicza się głównie konferencjami. Potencjałowi lekarze jeżdżą za granicę, mniejsi gracze szkolą się w Polsce.
– W poprzedniej firmie specjaliści zarabiali u mnie około 2 tys. zł na miesiąc. Za tę kwotę doktor musiał zapisać około 50-60 paczek mojego leku – mówi.

Z kolei Jerzy wspomina o kwotach 3-4 tys. miesięcznie na potencjałowego lekarza i 1 tys. na mniejszego albo na rozruch. – Nie stać mnie oczywiście na opłacenie wszystkich doktorów z targetu. Mam ich łącznie 120, ale 20 proc. generuje moją sprzedaż i na nich się koncentruję.

– Różne rzeczy widziałam w firmach, gdy ludzie robili plan – opowiada Katarzyna. – Czasem warto było nawet zainwestować własną kasę. Załóżmy, że plan to 600 opakowań jakiegoś leku, a za 640 możesz zgarnąć premię. Szacujesz pod koniec cyklu, że sprzeda ci się 620 opakowań i możesz dać spokój, bo masz plan z górką, ale wiesz, że możesz wygarnąć więcej kasy. Znaczy, że musisz „kupić” te brakujące 20 paczek. Więc dogadujesz się z lekarzem albo z farmaceutą, płacisz za te paczki około 500 zł, a na twoje konto wpływa 10, czasem 15 tys. zł. To jest sytuacja idealna, ale są też gorsze – wtedy, kiedy musisz zainwestować swoje pieniądze, żeby nie wylecieć z roboty. To jest zdecydowanie częstsza sytuacja.

Przedstawiciele są rozliczani przez zwierzchników ze sprzedaży, a sami rozliczają z niej swoich lekarzy. – Dogadujemy się, że w określonym czasie lekarz wypisze konkretną liczbę pudełek mojego leku. Z reguły wypisuje i rozliczamy się bez problemów. Ale bywa inaczej. Zawsze trzeba sprawdzać – opowiada Monika.

Lekarzy weryfikuje się nie tylko na podstawie IMS, ale też w aptece, a czasem na podstawie kart pacjentów. – Zawsze kontroluję sprzedaż w najbliższych aptekach. Jak rep jest dobry, czyli ma znajomości, to w aptece dowie się dokładnie, ile paczek zeszło i kto je wypisał – mówi Katarzyna. – Mnie się zdarzyło, że nie zapłaciłam doktorowi, bo się nie wywiązał. Mam zasadę, że mówię prosto z mostu, najwyżej się obraża. Po co mam pracować z oszustem? – dodaje.

Cały artykuł można przeczytać na stronach Dużego Formatu

Tagi: 

Artykuł O obrzydliwym wazeliniarstwie przedstawicieli farmaceutycznych pochodzi z serwisu mgr.farm

Przejdź do dyskusji w serwisie

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie weszły przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie uległy przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz