REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 9 października 2019

Ograniczenia w reklamie wyrobów medycznych będą takie same jak leków?

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Grzegorz Cessak – prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych – zapowiedział, że wkrótce do konsultacji publicznych zostanie skierowany projekt ustawy o wyrobach medycznych. Znajdą się w nim m.in. ograniczenia dotyczące reklamy tego typu produktów…

– Projekt ustawy o wyrobach medycznych już jest gotowy i zawiera obszerne przepisy dotyczące reklamy w tym zakaz udziału zawodów medycznych w reklamie. Projekt pójdzie dalej bo wykonuje prawo UE – poinformował na Twitterze Arkadiusz Grądkowski, ekspert ds. zdrowia zdrowia Konfederacji Lewiatan.

Jednocześnie Grzegorz Cessak, prezes URPL zapewnił, że projekt na dniach trafi do konsultacji publicznych. Zdradził też, że znajdzie się w nim cały rozdział dotyczący reklamy. Ograniczenia dotyczące promocji wyrobów medycznych mają być wzorowane na tych, które dotyczą leków.

REKLAMA

– Nadrzędnym celem jest uregulowanie kwestii dotyczących wdrożenia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), a także stworzenia ram prawnych dla właściwej i skutecznej realizacji uprawnień i obowiązków organów właściwych i podmiotów działających w obszarze nadzoru rynku wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jednym z elementów ustawy będą również przepisy dotyczące reklamy wyrobów medycznych – wyjaśnia redakcja serwisu wyrobymed.pl.

REKLAMA

Przypomnijmy, że coraz częściej wyrobami medycznymi są preparaty stosowane w drobnych dolegliwościach, które można kupić w aptekach. Należą do nich pastylki do ssania, lizaki, aerozole do gardła czy żele (czytaj również: Internetowa drogeria zapłaci karę za wyroby medyczne w ulotce…).

Reklama leków – jakie są obostrzenia?

Ze względu na twoje bezpieczeństwo reklama leków musi spełniać szereg warunków:

  • nie może wykorzystywać wizerunku ani zaleceń osób znanych, naukowców, lekarzy czy farmaceutów albo aktorów, którzy odgrywają ich role,
  • nie może być kierowana do dzieci,
  • nie może sugerować że stosowanie danego leku pozwoli ci uniknąć wizyty u lekarza lub że poprawi stan twojego zdrowia nawet jeśli nic ci nie dolega,
  • nie może oferować jakichkolwiek korzyści w zamian za zakup leku,
  • nie może zapewniać, m.in. że:
  • jego przyjmowanie zagwarantuje właściwe efekty,
  • nie towarzyszą mu żadne działania niepożądane,
  • skutek jest lepszy lub taki sam, jak w przypadku innej metody leczenia albo leczenia innym produktem leczniczym.

Źródło: ŁW/Twitter/wyrobymed.pl

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych