Oto 5 leków, z największym budżetem reklamowym w listopadzie. Czy te kwoty jeszcze zaskakują?

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2017-12-07 10:10:51 /

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę. Który lek miał największy budżet?

W listopadzie największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 38% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (która zwiększyła nieco udziały w porównaniu z poprzednim miesiącem), na trzecim – finansowa.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek APAP oraz Gripex.




Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Cały raport dostępny na stronach Instytutu Monitorowania Mediów.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Udostępnij

PILNE
ZAMKNIJ