Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 10 lipca 2018

Polpharma: Apteki otrzymają wynagrodzenie za wydanie pacjentom zamienników Vanatexu

Artykuł pochodzi z serwisu
Firma Polpharma jako pierwsza, z tych których leki zwierające walsartan […]

Firma Polpharma jako pierwsza, z tych których leki zwierające walsartan zostały wycofane, zapewnia apteki o zwrocie kosztów wymiany pacjentom jej leków na serie Vanatexu, które nie zostały wycofane lub ich zamienniki. Nawet jeśli zwracany lek został kupiony w innej aptece! Komunikat w tej sprawie z dokładnymi instrukcjami jak należy postępować, powinien w najbliższych dniach dotrzeć do wszystkich aptek.

Polpharma przedstawia dwa możliwe scenariusze postępowania w zakresie wycofania Vanatexu z rynku (fot. Shutterstock)

4 lipca Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał kilkanaście decyzji wycofujących z obrotu leki zawierające w swoim składzie substancję czynną walsartan, wyprodukowaną przez spółkę Zhejiang Huahai Pharmaceutical Co. Wśród wycofanych produktów znalazły się również niektóre serie Vanatexu, dla których podmiotem odpowiedzialnym są Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA

  • Vanatex, 160 mg, tabletki powlekane;
  • Vanatex, 80 mg, tabletki powlekane;
  • Vanatex HCT, 80 mg + 12,5 mg, tabletki powlekane;
  • Vanatex HCT, 160 mg +12,5 mg, tabletki powlekane;
  • Vanatex HCT, 160 mg + 25 mg

– Zważywszy również, iż dla Polpharmy niezwykle istotne jest zarówno zachowanie jak najwyższych standardów obsługi pacjentów, jak i jak najlepsza współpraca ze wszystkim kontrahentami, za pośrednictwem których Produkty dostarczane są pacjentom, zwracamy się z serdeczną prośbą o pomoc z Państwa strony, w celu jak najlepszego wyjścia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pacjentów w zakresie procedury zwrotów Produktów – czytamy w piśmie, które w każdej chwili powinno trafić do polskich aptek.

Polpharma przedstawia w nim dwa możliwe scenariusze postępowania w zakresie wycofania Vanatexu z rynku.

Scenariusz 1

Pierwszy z nich (rekomendowany przez firmę) dotyczy sytuacji, w których pacjent zgłasza się do apteki z opakowaniem Vanatexu i oświadcza o chęci zwrotu wadliwego produktu, a także otrzymania produktu wolnego od wad.

– W takim przypadku farmaceuta po sprawdzeniu serii Produktu (niezależnie od okoliczności, czy dane opakowanie Produktu zostało nabyte w danej, konkretnej aptece) i stwierdzeniu, że przedmiotowa seria podlega obowiązkowi wycofania Produktów z rynku – przyjmuje wadliwe opakowania Produktu i oferuje w zamian Produkt z serii niepodlegającej wycofaniu lub też jego zamiennik. Wydanie produktu pacjentowi poprzedzone zostanie wystawieniem recepty farmaceutycznej. Produkt wydany w oparciu o receptę farmaceutyczną będzie w 100% płatny, jednakże opłata od Pacjenta nie zostanie pobrana przez Aptekę – czytamy w instrukcji firmy Polpharma.

W konsekwencji pacjent otrzyma pełnowartościowy produkt leczniczy, natomiast Apteka, w celu uzyskania wynagrodzenia za wydanie Produktów lub zamienników (w wartości wydanych pacjentowi Produktów lub zamienników) wystawi na rzecz Polpharmy dwie zbiorcze faktury, które wraz ze zwróconymi przez pacjentów do daty wystawienia każdej z faktur Produktami, prześle kurierem na adres Hurtowni Polpharma.

– Faktury powinny zostać wystawione w połowie oraz na koniec dwu miesięcznego – ustawowego okresu na wycofanie Produktów z rynku (zwanego dalej: „Okresem wycofania”). A zatem pierwsza z faktur wystawiona zostanie w dniu 4 sierpnia 2018 r., druga natomiast w dniu 4 września 2018 r – instruuje firma. – Z uwagi na okoliczność, iż odbiór Produktów organizuje Polpharma, prosimy o zamawianie kuriera poprzez adres mailowy: hurtownia@polpharma.com wpisując w treści maila: Proszę o odbiór przesyłki w ramach akcji „Wycofanie Vanatexu od pacjentów – rynek otwarty” z podaniem dokładnego adresu, na który powinien stawić się kurier.

Pierwsza z wystawionych faktur powinna obejmować okres od 4 lipca do 4 sierpnia 2018, druga natomiast okres od 5 sierpnia do 4 września 2018 r. Każda z faktur powinna zawierać, jako załącznik, zbiorcze zestawienie wszystkich wydanych pacjentom (w zamian za Produkty zwrócone) opakowań Produktów z serii niepodlegających wycofaniu, bądź opakowań produktów zamiennych za okres, którego dotyczy dana faktura. Polpharma po otrzymaniu od danej Apteki przesyłki w postaci faktury z zestawieniem wycofanych z obrotu Produktów, a także zwróconymi przez pacjentów do danej Apteki opakowaniami Produktu, dokona weryfikacji liczby zawartych w przesyłce opakowań zwróconego Produktu z przesłanym zestawieniem – załącznikiem do faktury.

– W przypadku potwierdzenia zgodności pomiędzy liczbą faktycznie przesłanych opakowań Produktów, a liczbą zadeklarowaną w załączniku do faktury, Polpharma dokona zapłaty zgodnie z fakturą w terminie 30 dni, od daty otrzymania wycofanych Produktów wraz z fakturą – czytamy w piśmie firmy.

Faktura powinna być wystawiona na: Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A., ul. Pelplińska 19, 83-200 Starogard Gdański, NIP: 592 02 02 822 z opisem: „Akcja recall zgodnie z załącznikiem”

W przypadku jakichkolwiek niezgodności, Polpharma bezzwłocznie skontaktuje się z daną Apteką w celu wyjaśnienia przyczyn stwierdzonych niezgodności.

Scenariusz 2

Drugi z możliwych scenariuszy dotyczy sytuacji, w której pacjent, zwracając Produkt do apteki zażąda zwrotu ceny zakupu produktu. W takim przypadku zastosowanie znajdą powszechnie obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa. A w konsekwencji dokonanie zwrotu Produktu i żądanie zwrotu jego ceny, możliwym będzie wyłącznie za okazaniem dowodu zakupu, wyłącznie w Aptece, która dokonała sprzedaży danego opakowania Produktu. W dalszej kolejności w myśl przepisów Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych z dnia 12 marca 2008 r. (Dz.U. Nr 57, poz. 347), Produkty przekazywane będą do właściwej hurtowni, od której apteka nabyła dany Produkt, a hurtownia dokona stosownych korekt księgowych w celu dokonania rozliczenia z Apteką oraz przekaże Produkt Polpharmie, jako podmiotowi odpowiedzialnemu.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Hurtownią Polpharma od poniedziałku do piątku w godz. od 8 do 16 pod nr tel. +48 58 563 86 44. Można również kierować pytania drogą elektroniczną na adres email: hurtownia@polpharma.com.

– Bardzo dziękujemy za Państwa pomoc i wsparcie w procedurze wykonania obowiązku wycofania Produktów z obrotu, a jednocześnie przepraszamy za wszystkie niedogodności i komplikacje wynikłe dla Państwa w związku z udziałem w przedmiotowej procedurze – kończy swój list firma Polpharma.

Do pobrania

Tagi:

Artykuł Polpharma: Apteki otrzymają wynagrodzenie za wydanie pacjentom zamienników Vanatexu pochodzi z serwisu mgr.farm

Przejdź do dyskusji w serwisie

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie weszły przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie uległy przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz