REKLAMA
Autor: Redakcja rx edu pl Opublikowano: 28 października 2019

Realizacja e-recepty bez dostępu do P1 – poradnik CSIOZ

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

W dniu 28 października 2019 r. CSIOZ opublikował poradnik, w którym wyjaśniono zasady wystawiania i realizacji e-recept bez dostępu do platformy P1.

Zgodnie z ww. poradnikiem osoba uprawniona wystawi po prostu receptę w postaci papierowej.

Z kolei realizacja e-recepty będzie możliwa po podaniu przez pacjenta:

  • danych o wystawionej e-recepcie w postaci:
    • wydruku informacyjnego,
    • dokumentu e-recepty z IKP,
    • odręcznej informacji o wystawionej e-recepcie w postaci 44-cyfrowego klucza lub 4-cyfrowego kodu dostępu oraz nazwy wypisanego produktu;
  • dokumentu tożsamości;
  • złożeniu oświadczenia o braku realizacji e-recepty w innych aptekach.

CSIOZ rekomenduje pozostawienie wydruku informacyjnego, wraz z oświadczeniem w aptece lub utrwalenie informacji o wystawionej recepcie, np. w formie fotograficznej.  Co ułatwi późniejsze otaksowanie.

REKLAMA

Po ustąpieniu awarii w terminie do 3 dni (kalendarzowych) apteka musi wystawić DRR. Jeżeli nie będzie to możliwe (np. z uwagi na oszustwo pacjenta), otaksowanie będzie miało postać nadruku, analogicznie, jak dla recepty papierowej (na rewersie wydruku informacyjnego lub oświadczenia pacjenta).

REKLAMA

Jeżeli apteka nie będzie posiadała danych niezbędnych do otaksowania, może uzyskać je z CSIOZ. Wniosek musi złożyć kierownik apteki za pośrednictwem platformy ePUAP (pismo ogólne do podmiotu) z podaniem id apteki, klucza recepty oraz nazwy leku, a także adresu email i numeru telefonu (w celu przekazania danych i hasła dostępowego).

Dane o zrealizowane e-recepcie zamieszcza się komunikacie LEK przesyłanym do NFZ. Każda apteka otrzyma refundację, jeżeli pacjent postąpił wbrew złożonemu oświadczeniu.

Poradnik znajduje się pod tym adresem.

[Źródło:CSIOZ]

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych