REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 22 stycznia 2020

Reklama suplementów diety jednak bez dodatkowego podatku

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Resort zdrowia wycofał się z wprowadzenia 10-procentowego podatku, jaki mieli płacić reklamodawcy suplementów diety. Po licznych apelach przedsiębiorców, zapis ten usunięto z projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów.

Organizacja Pracodawcy RP wczoraj otrzymała nową wersję projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. O fakcie tym poinformował na Twitterze Arkadiusz Pączka, Szef Centrum Monitoringu Legislacji Pracodawców RP.

– Z spotkania RDS w temacie projektu dot podatku cukrowego – MZ wycofuje się z objęcia projektem kwestii suplementów diety; zmiany w zasadzie obliczania opłat; nadal zakładane wejście w życie 1 kwietnia br – napisał Pączka.

REKLAMA


Przypomnijmy, że do Rządowego Centrum Legislacji 20 grudnia trafił projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. Jego celem jest opodatkowanie napojów i produktów spożywczych zawierających cukier, alkoholu oraz reklamy suplementów diety. W projekcie znalazł się zapis mówiący, że podmioty świadczące reklamę suplementu diety będą musiały wnieść na rachunek właściwego urzędu skarbowego opłatę w wysokości 10% podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wynikającej z tej usługi. Środki te miały następnie zostać przekazane do Narodowego Funduszu Zdrowia w celu finansowania świadczeń opieki zdrowotnej (czytaj również: Reklamodawcy suplementów diety będą płacić 10% podatku).

REKLAMA

O wprowadzeniu nowego podatku od reklam suplementów diety sprzeciwiały się liczne organizacje. Związek Pracodawców i Przedsiębiorców wskazywał, że w uzasadnieniu projektu stwierdzono, iż największym problemem związanym z tym rynkiem suplementów diety jest niewystarczający poziom wiedzy i świadomości konsumentów, którzy próbują zastąpić suplementami zrównoważoną dietę. Jednak zdaniem ZPP wprowadzanie nowego podatku wcale nie rozwiązuje tego problemu. Jedyną konsekwencją wprowadzenia podatku od reklam suplementów diety byłby wzrost cen tych produktów (czytaj więcej: ZPP: „podatek od cukru” to kolejny pomysł na dziurę w budżecie).

W podobnym tonie wypowiadał się o tym pomyśle PASMI – Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty. Zdaniem organizacji tego typu podatek byłby niezgodny z konstytucją i dyskryminujący dla suplementów diety (czytaj więcej: PASMI: podatek od reklam suplementów to dyskryminacja).



– Sektor suplementów diety, agencje, domy mediowe i TV raczej zadowolone z nowej wersji projektu ustawy „podatek cukrowy” – na razie MZ chce zobaczyć jak branża się samoreguluje i to oceni, ewentualnie przeniesie ten zakres do innego projektu w najbliższym czasie – napisał na Twitterze Arkadiusz Pączka.

Źródło: ŁW/TT

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych