REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 18 lipca 2018

Reklama żelu Aromactiv powinna być zmieniona. Powód dość zaskakujący…

Artykuł pochodzi z serwisu

Do Rady Reklamy wpłynęła skarga na radiową i telewizyjną żelu Aromactiv. Zdaniem jej autora towarzyszący jej wierszyk zawierał błąd… gramatyczny. Komisja Etyki Reklamy uznała, że skarżący ma rację, a tym sposobem reklama jest niezgodna z zasadami etyki i rekomenduje jej modyfikację.

Zespół Orzekający podzielił zarzut Skarżącej i dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia zasad etyki (fot. Shutterstock)

REKLAMA

REKLAMA

Komisja Etyki Reklamy podjęła się dokonania oceny przekazu reklamy żelu Aromactiv z uwagi na złożenie na nią skargi o następującej treści:

– Stosowaniu żelu dla dziecka towarzyszy wierszyk «Aromactiv żel pachnący ulubieniec wszystkich brzdący» Wierszyk zawiera błąd gramatyczny, ponieważ w języku polskim nie istnieje wyraz «brzdący». Gra słów dopuszczalna w kabarecie razi w reklamie emitowanej na antenie mediów publicznych, które mają pełnić rolę edukacyjną. Reklama nadal funkcjonuje np. w TVP1 i w Polskim Radio program III – pisał skarżący.

W ocenie Zespołu Orzekającego Komisji Etyki Reklamy w zaskarżonej reklamie rzeczywiście użyto niepoprawnej formy gramatycznej/językowej tym samym nie dochowano należytej staranności, dlatego reklama nie jest zgodna z powszechnie przyjętymi zasadami etyki, sformułowanymi w Kodeksie Etyki Reklamy.

– Zespół Orzekający podzielił zarzut Skarżącej i dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia zasad etyki wynikających z normy art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy. Zdaniem Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama nie była prowadzona z należytą starannością – czytamy w decyzji KER. – W ocenie Komisji Etyki Reklamy zaskarżona reklama zawierająca błąd gramatyczny nie jest zgodna z zasadami etyki i rekomenduje się modyfikację reklamy w tym zakresie.

Źródło: Rada Reklamy

Tagi: 
Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych