Autor: Sebastian Bort Opublikowano: 19 czerwca 2017

Sieć chce się rozwijać. Kierownicy mają w tym pomóc… za 10 000 zł.

Zdjęcie maila opublikowano w niedzielę na portalu Farmacja.net i natychmiast […]

Zdjęcie maila opublikowano w niedzielę na portalu Farmacja.net i natychmiast wywołał on gorącą dyskusję (czytaj więcej: Sieć chce się rozwijać. Kierownicy mają w tym pomóc… za 10 000 zł.). Jednocześnie potwierdził też informacje, dotyczące wykorzystania przez sieci apteczne furtki w przepisach wprowadzających „aptekę dla aptekarza”, która pozwoli na ich dalszy rozwój.

– Jak wiecie w przyszłym tygodniu wchodzi w życie nowelizacja Prawa Farmaceutycznego, która praktycznie uniemożliwia otwieranie nowych aptek – czytamy w mailu wiceprezes zarządu jednej z największych sieci aptecznych w Polsce. Deklaruje ona jednocześnie, że sieć chce się nadal rozwijać i możliwe to jest przez kupowanie tych aptek, których właściciele chcą je sprzedać.

O tej furtce w przepisach, którą zostawiono w nowelizacji Prawa farmaceutycznego nazywanej „apteką dla aptekarza”, pisaliśmy już na początku ubiegłego tygodnia. Przejmowanie istniejących podmiotów wraz z zezwoleniami na prowadzenie aptek, jak do tej pory, było głównym mechanizmem wzrostu sieci aptecznych, który przede wszystkim miał na celu ominięcie zapisu o jednym procencie (zakaz posiadania w województwie więcej niż jednego procenta aptek). Przejęcie kapitałowe nie wiązało się bowiem z koniecznością wydawania nowego zezwolenia na prowadzenie apteki, czy nawet ze zmianą dotychczasowego. Była to dość powszechna praktyka w przypadku największych sieci aptecznych, które obecnie zarządzają swoimi placówkami przez dziesiątki różnych podmiotów. „Apteka dla aptekarza”, która już wkrótce zacznie obowiązywać, nic w tej kwestii nie zmienia. Sieci nadal będą mogły przejmować spółki posiadające apteki (czytaj więcej: Sieci apteczne będą nadal rosły).

Jak się okazuje, przejmowanie aptek przez wykup w nich udziałów, będzie teraz podstawowym sposobem na dalszy rozwój sieci aptecznych. Walka o placówki, które zostaną wystawione w ten sposób na sprzedaż będzie zacięta, o czym świadczy determinacja sieci aptecznych gotowych płacić za informacje na ten temat.

– Mają Państwo swoje własne obserwacje, znają Państwo rynek aptek, jak i często samych właścicieli – czytamy dalej w ujawnionym mailu wiceprezes sieci aptecznej. – Dlatego proponujemy wspólne działania w zakresie rozwoju sieci. Proponuję Państwu prowizję od każdej zdobytej mini sieci lub apteki.

Z treści maila można się dowiedzieć, że za zdobycie apteki lub mini sieci do 5 aptek – w przypadku sfinalizowania transakcji, będącej konsekwencją informacji pracownika – można dostać nawet 10 tyś. złotych. W przypadku zdobycia w ten sposób sieci mającej powyżej 5 aptek, cena ustalana jest indywidualnie.

– Ciekawe ilu kierowników skorzysta z takiej „premii” – pyta Marcin Snoch w dyskusji na Farmacja.net. – Po tym jak pojawił się news o dziurze w prawie można się było spodziewać takich ekspansji. A sposób pozyskania informacji? Każdy ma swoje sposoby i dla większości liczy się skutek.

Jak się okazuje, sposobów na pozyskiwanie informacji o aptekach, które są na sprzedaż jest wicej. Na stronach internetowych okręgowych izb aptekarskich już od dawna można znaleźć ogłoszenia od „inwestorów” chcących kupić lub przejąć działające apteki: „Kupię rentowną aptekę w formie spółki z o.o. lub sp.j.”, „Kupię udziały w aptece (sp. z o.o. lub sp. jawna)” – to tylko kilka ogłoszeń, które pod koniec maja pojawiły się na stronie Wielkopolskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej. Podobnie wygląda to w innych rejonach Polski.

Ogłoszenia o chęci zakupu udziałów w spółkach posiadających apteki można znaleźć też w prasie branżowej. Jedno z nich informuje: „Pracownikom przejmowanych spółek oferujemy gwarancję zatrudnienia. Oferujemy poprawę jakości pracy oraz stabilność”.

Kuszenie farmaceutów pokaźną prowizją do informowania o „aptekach na sprzedaż” budzi w środowisku wątpliwości natury etycznej i przywołuje pytania o faktyczny sens tego zawodu.

– Kolejnym krokiem powinna być oferta rocznej pensji dla pracownika konkurencji, który wskaże jak wykończyć swojego pracodawcę w okolicy działania tej sieci – komentuje na Farmacja.net, magister farmacji Marcin Piątek. – Potwierdza to moją tezę że apteki dziś szukają sprzedawców i handlowców. Miłych, pogodnych, empatycznych sprzedawców: akwizytorów, telemarketerów i agentów. Nietypowe tylko że do tego wszystkiego wymagają dyplomu magistra farmacji. Nikt nie myśli o premiowania fachowej postawy czy serii specjalizacji i dyplomów. 200zl za sprzedaż magnezu za 2zl, 600zl za wspomnienie o reklamówce i karcie rabatowej w ankiecie tajemniczego klienta, 1000zl za znalezienie nowego kierownika a 10000zl za nowa aptekę w sieci. Tu potrzeba osób z wiedzą i moralną postawą handlowca z zieleniaka.

Źródło: MGR.FARM / Farmacja.net

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie wchodzą przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie ulegają przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz

PILNE!

ZAMKNIJ