REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 16 sierpnia 2019

Sprzedawca suplementu naraża życie i zdrowie swoich klientów?

Artykuł pochodzi z serwisu

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę suplementu diety, którego stosowanie ma rzekomo… „powiększyć penisa o minimum 6,4 cm w ciągu 30 dni i doprowadzić kobietę do 5 orgazmów pod rząd”. Skarżący twierdzi, że sprzedawca preparatu naraża życie i zdrowie swoich klientów. Wskazuje m.in., że w reklamie produktu posługuje się fałszywymi danymi, wizerunkiem lekarza i opiniami klientów…

– Firma FatCat Yury Zviarko reklamuje suplement diety nadając mu właściwości, które nie są dostępne nawet lekom – czytamy treść skargi, jaka trafiła do Komisji Etyki Reklamy na reklamę suplementu diety EnlargeErectic.

Skarżący wskazał między innymi, że na stronie reklamującej preparat podano skład suplementu diety zupełnie inny niż widnieje w oficjalnym Głównego Inspektoratu Sanitarnego (czytaj również: Regulacje rynku suplementów diety są potrzebne. Oto przykład dlaczego…).

REKLAMA

– Tą czynnością firma FatCat Yury Zviarko ryzykuje życie nabywców (przypuśćmy, że ktoś jest uczulony na składnik o którym nie wie, że suplement go zawiera) – pisze skarżący.

REKLAMA

Jednocześnie wskazuje, że firma stosuje szereg nieuczciwych praktyk, takich jak posługiwanie się fałszywymi danymi różnego rodzaju instytucji, fałszywym wizerunkiem lekarza, fałszywe opinie klientów oraz wiele innych. Jego zdaniem firma gwarantuje rzeczy, których gwarantować w żaden sposób nie może, np „Powiększysz penisa o minimum 6,4 cm w ciągu 30 dni i doprowadzisz kobietę do 5 orgazmów pod rząd – efekt gwarantowany testami medycznymi” (czytaj również: Blisko 50 proc. leków kupowanych w internecie to fałszywki.).

– Bardzo proszę Państwa o zajęcie się tą sprawą, gdyż ten sprzedawca naraża życie i zdrowie swoich klientów – apeluje autor skargi do Komisji Etyki Reklamy.

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklama internetowa preparatu EnlargeErectic faktycznie nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i naruszała dobre obyczaje. Zdaniem Zespołu reklama poprzez treści typu: „Powiększysz penisa o minimum 6,4 cm w ciągu 30 dni i doprowadzisz kobietę do 5 orgazmów pod rząd – efekt gwarantowany testami medycznymi”, nadużywa zaufania odbiorców lub wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy (czytaj również: Pseudoapteki w internecie).

– Komisja Etyki Reklamy nie jest organem właściwym do oceny zgodności z przepisami prawa, dlatego poleca Biuru Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy poinstruowanie Wnioskodawcy o możliwości zwrócenia się do właściwych organów w celu dokładnego zbadania oraz dokonania wiążącej oceny przekazu reklamowego pod kątem jego zgodności z prawem – informuje KER.

Źródło: ŁW/radareklamy.pl

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych