Takeda: Pacjent może zwrócić lek w trybie reklamacji w aptece | farmacja.pl

Takeda: Pacjent może zwrócić lek w trybie reklamacji w aptece

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2018-01-18 08:00:31 /

Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję wycofującą z obrotu na terenie całego kraju jedną serię Febrisanu. Jego producent - firma Takeda - poinformowała, że pacjent może zwrócić lek w trybie reklamacji w aptece na podstawie dowodu zakupu.

Decyzja wydana przez GIF jest tak naprawdę konsekwencją decyzji własnej firmy Takeda, która postanowiła wycofać jedną serię własnego leku. Decyzja ta została podjęta w związku z otrzymaniem wyniku poza specyfikacją w próbie archiwalnej w zakresie zawartości paracetamolu. Dotyczy ona leki z serii 373648 (data ważności: 01.2019).

W wydanym wczoraj komunikacie, Takeda zapewnia, że wycofywana seria nie stanowi zagrożenia dla zdrowia pacjentów.




- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Takeda Pharma sp. z o.o. wycofuje wyżej wymienioną serię z hurtowni i aptek. Pacjent może zwrócić lek w trybie reklamacji w aptece na podstawie dowodu zakupu - czytamy w komunikacie.

To już drugie wycofanie Febrisanu w przeciągu kilku ostatnich tygodni. 8 grudnia GIF także wydał decyzję wycofującą z obrotu jedną serię tego leku. Przyczyna wycofania była identyczna: trzymanie wyniku poza specyfikacją w próbie archiwalnej w zakresie zawartości paracetamolu.

W razie jakichkolwiek pytań firma prosi o kontakt pod nr tel. 22 608 13 00/01

Źródło: GIF / Takeda

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj