REKLAMA
Autor: Redakcja Farmacja.pl Opublikowano: 29 czerwca 2017

Telefoniczni oszuści i apteki

– W aptekach z terenu miasta Wałbrzych osoba podszywająca się pod policjanta z Komendy Policji próbowała wyłudzić informacje, stanowiące dostęp do kont bankowych aptek – czytamy na stronie internetowej Izby. – Osoba ta sugerowała, że dane te potrzebne są do zablokowania próby włamania na konta bankowego przez grupę hakerów. Próba pozyskania tych informacji dotyczyła banku prowadzącego rachunek oraz wielkości środków pieniężnych na nim zgromadzonych; rozmowy prowadzone były w sposób natarczywy i miały na celu zastraszyć właściciela apteki.

Izba wyjaśnia, że z informacji uzyskanych przez Policję wynika, iż instytucja ta nigdy nie podejmowała tego rodzaju działań i nie żądała danych, takich jak te opisane. Nadto, zwraca się uwagę na fakt, że umowa o prowadzenie rachunku bankowego z większością banków zakłada, że jego posiadacz nie będzie udostępniał danych niezbędnych do logowania do rachunku jakiejkolwiek innej osobie. Dolnośląska Izba Aptekarska jednocześnie przypomina o zasadach bezpieczeństwa informacji i ochrony danych.

– W rozmowach telefonicznych z osobami o tożsamości niemożliwej do ustalenia, sugeruje się zastosowanie weryfikacji rozmówcy, np. poprzez zażądanie przesłania oficjalnego dokumentu – czytamy na stronie DIA.

REKLAMA

W ocenie Izby działania opisane przez właścicieli aptek noszą znamiona tzw. ataku socjotechnicznego i mają na celu wyłudzenie informacji poufnych, a w konsekwencji – wykradzenie pieniędzy z kont bankowych aptek. Z tego względu zaleca zachowanie szczególnej ostrożności oraz poinformowanie Policji o zaistniałym zajściu.

REKLAMA

Źródło: DIA

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych