UOKiK: Reklama Olimpu mogła wprowadzać w błąd | farmacja.pl

UOKiK: Reklama Olimpu mogła wprowadzać w błąd

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2017-04-14 16:19:47 /

Olimp Laboratories oświadcza, że reklama radiowa suplementu diety Chela Mag B6 emitowana w latach 2015 - 2016 mogła wprowadzać niektórych konsumentów w błąd. W reklamie nie występowała farmaceutka. Polecenie suplementu diety Chela Mag B6 zostało oparte o wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w 2015 roku wśród farmaceutów w całej Polsce. Szczegóły badania i treść decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na chelamagb6.pl.

Taki komunikat, o czasie trwania nie krótszym niż 30 sekund, musi być emitowany przez 2 tygodnie w godzinach 10:00 do 18:00 w rozgłośniach radiowych: RMF FM, Radio ZET, Program I Polskiego Radia, Program III Polskiego Radia, co najmniej 80 razy w każdej stacji.

To konsekwencja decyzji prezesa UOKiK wydanej pod koniec lutego. Jest ona efektem postępowania, jakie zostało wszczęte po tym jak w reklamach radiowych Chela Mag B6 pojawiło się sformułowanie mówiące, że jest on "najczęściej polecanym przez farmaceutów magnezem na rynku" i "najczęściej polecanym przez farmaceutów preparatem magnezowym w Polsce". Producent nie wskazał we wspomnianych reklamach jakie są podstawy do takich stwierdzeń (bez podania informacji o badaniu opinii farmaceutów). UOKiK uznał, że może to stanowić nieuczciwą praktykę rynkową polegającą na rozpowszechnianiu prawdziwych informacji w sposób mogący wprowadzać w błąd.


UOKiK miał również zastrzeżenia do odwoływania się w reklamie wspomnianego suplementu do autorytetu zawodowego farmaceuty w ten sposób, że osoba grająca w tej reklamie farmaceutkę spośród dostępnych na rynku preparatów magnezowych poleca wyłącznie Chela Mag B6 - co może sugerować konsumentom szczególną rekomendację tego produktu przez farmaceutów, budząc skojarzenia z produktami leczniczymi, a przez to stanowić nieuczciwą praktyką rynkową wprowadzającą w błąd.

Firma Olimp również na stronie internetowej dedykowanej wspomnianemu suplementowi diety umieściła sformułowanie "Farmaceuci uznali produkt za najbardziej godny poleceniu pacjentom", podczas gdy w ramach badania opinii farmaceuci wykazywali dowolną liczbę preparatów magnezowych, które zamierzają polecać, bez wskazywania preparatu najbardziej godnego polecenia. UOKiK uznał, że może to stanowić nieuczciwą praktykę rynkową, polegającą na rozpowszechnianiu nieprawdziwych informacji.

Pełna treść decyzji prezesa UOKiK dostępna jest na stronie Chela Mag B6

Źródło: chelamagb6.pl

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj