REKLAMA
Autor: Redakcja Farmacja.pl Opublikowano: 8 sierpnia 2018

URPL: Zinbryta a zapalenia mózgu

Artykuł pochodzi z serwisu
Na stronie URPL pojawił się komunikat do fachowych pracowników ochrony zdrowia dotyczący preparatu Daklizumab beta (Zinbryta ®) opisujący przypadki autoimmunologicznego zapalenia mózgu, w tym zapalenia mózgu typu anty-NMDA zgłaszane w ciągu kilku miesięcy po zaprzestaniu leczenia.

Firma Biogen w porozumieniu z Europejską Agencją Leków oraz Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych przekazała w komunikacje następujące informacje:

  • zgłaszano przypadki autoimmunologicznego zapalenia mózgu, w tym zapalenia mózgu związanego z obecnością przeciwciał przeciwko receptorowi NMDA (NMDAR) u pacjentów w trakcie leczenia, a także kilka miesięcy po zaprzestaniu terapii produktem Zinbryta
  • wszystkich pacjentów, którzy przerwali przyjmowanie leku Zinbryta oraz ich opiekunów należy poinformować, by skontaktowali się z lekarzem prowadzącym w razie wystąpienia typowych objawów prodromalnych lub wczesnych często występujących objawów behawioralnych, neurologicznych, kognitywnych lub związanych z układem ruchu
  • w przypadku podejrzenia zapalenia mózgu u tych pacjentów należy rozważyć możliwie jak najszybsze wykonanie badania w kierunku obecności przeciwciał przeciwko receptorom NMDA w płynie mózgowo-rdzeniowym i w surowicy, w celu ułatwienia rozpoznania
  • Monitorowanie pod kątem zapalenia mózgu należy prowadzić przez okres do 12 miesięcy po odstawieniu daklizumabu

Pełna treść komunikatu dostępna TUTAJ.

REKLAMA
Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych