REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 14 stycznia 2020

WAŻNE: Sulfarinol wycofany z obrotu z powodu zanieczyszczenia

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję wycofującą z obrotu pięć serii kropli do nosa Sulfarinol. Przyczyną jest stwierdzenie w próbkach archiwalnych pojedynczych zanieczyszczeń substancji czynnej.

Do Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego wpłynęła informacja od pełnomocnika podmiotu odpowiedzialnego dotycząca otrzymania wyników poza specyfikacją w badanych próbkach archiwalnych kilku serii leku Sulfarinol. W zakresie parametru zanieczyszczenie azotanu nafazoliny stwierdzono inne pojedyncze zanieczyszczenia.

W związku ze stwierdzeniem wady jakościowej GIF podjął decyzję o wycofaniu z obrotu na terenie całego kraju pięciu serii leku Sulfarinol. Decyzja dotyczy preparatu:

REKLAMA

Sulfarinol (Sulfathiazolum + Naphazolini nitras), 50 mg + 1 mg/ml, krople do nosa

REKLAMA
  • numer serii: 010617, termin ważności: 06.2020
  • numer serii: 070617, termin ważności: 06.2020
  • numer serii: 010717, termin ważności: 07.2020
  • numer serii: 041018, termin ważności: 10.2021
  • numer serii: 161018, termin ważności: 10.2021

Sulfarinol to preparat złożony o działaniu przeciwbakteryjnym i zwężającym naczynia krwionośne, w postaci kropli do nosa. Jest dostępny bez recepty. Znajduje zastosowanie w krótkotrwałym doraźnym leczeniu objawów przekrwienia błony śluzowej nosa (nieżyt i obrzęk błony śluzowej, uczucie zatkania nosa) spowodowanych stanem zapalnym (zakażeniem bakteryjnym)(czytaj również: Alergiczny nieżyt nosa – Fakty i mity).

Aktualnie preparat nie jest produkowany. Firma Galenus na swojej stronie informuje, o czasowym  braku na stanie magazynowym preparatu. W konsekwencji leku  brakuje także w hurtowniach i aptekach. Przerwa w dostawach jest spowodowana przedłużającym się procesem rejestracyjnym nowego dostawcy jednej z substancji  czynnych.

Źródło: ŁW/GIF

Decyzja 13.01.2020 Sulfarinol

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych