REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 1 października 2020

Wielka Brytania: apteki powinny łączyć siły przed drugą falą koronawirusa

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Jak twierdzą NPA oraz CCA, opublikowane w zeszłym tygodniu  wytyczne dotyczące ciągłości usług farmaceutycznych, powstały po to, by wesprzeć właścicieli aptek w „planowaniu na wypadek wszelkich ewentualności, takich jak choroba personelu czy powodowany koronawirusem lockdown”.

Dokument liczy 21 stron i przedstawia „etapy odpowiedzi na sytuację kryzysową” zarówno w przypadku indywidualnych placówek, jak i aptek „pracujących wspólnie”. 

W niektórych okolicznościach, mogłoby to obejmować dzielenie się personelem czy towarem, po to, by utrzymać dostęp do podstawowych usług – zaznaczają NPA i CCA.

REKLAMA

Wytyczne opisują pięć „poziomów” kryzysu, a wśród nich: prowadzenie placówki w trybie normalnym, świadcząc wszelkie usługi; wdrażanie zmian, by chronić zdolność do pełnego świadczenia usług; wprowadzanie zmian w świadczeniu usług, obejmujące także pracę przy zamkniętych drzwiach; czasowe ograniczenie obowiązkowych godzin pracy; koordynowane zamknięcia (czytaj również: Wielka Brytania: w czasie pandemii coraz więcej pacjentów polega na lokalnych aptekach).

REKLAMA

Zaznacza się również, że wytyczne te „powinno się stosować zarówno w sytuacjach rozwijających się stopniowo, jak i nagłych”, a także, że „może być konieczne, by poruszać się między poziomami, w sposób niesekwencyjny”.

W dokumencie wskazuje się także na jedną z sugestii, która odnosi się w sposób szczególny do kryzysu powodowanego COVID-19, a mianowicie dotyczącą „partnerstwa w zespołach aptecznych, tak, żeby personel mógł zawsze pracować w ustalonych drużynach lub grupach” . Ma to „pomóc w ograniczeniu ryzyka zarażenia, ale także złagodzić ryzyko utracenia wszystkich pracowników”, jak wyjaśnia dokument.

Każdy z czterech krajów wchodzących w skład Wielkiej Brytanii otrzymał także własną, odpowiednio przystosowaną wersję wytycznych.

Mark Lyonette, dyrektor naczelny NPA, komentował, że dokument „nie jest w żadnym razie prognozą tego, co wydarzy się w lokalnych aptekach w rezultacie nadejścia drugiej fali”. Ma on służyć natomiast do tego, by „pomóc każdemu  w sektorze zastanowić się nad zdarzeniami losowymi, jakie przynieść mogą kryzysy wszelkiego rodzaju, a także nad tym, jak może on współpracować z innymi, po to, by utrzymać ciągłość usług” (zobacz też: Wielka Brytania: pracownicy aptek “muszą wyciągnąć wnioski z pierwszej fali”).

Dyrektor naczelny CCA, Malcolm Harrison, mówił natomiast, że wytyczne zostały „opracowane po to, by wykonawcy przemyśleli kroki i działania, których przedsięwzięcie powinni rozważyć  w sytuacjach kryzysowych – takich jak obecna pandemia – po to, by wesprzeć sieć aptek lokalnych, tak, aby mogły one w dalszym ciągu dostarczać opiekę farmaceutyczną w swoich społecznościach”.

AM/chemistanddruggist.co.uk

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych