REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 8 maja 2020

Włochy: aplikacja pomoże w odnalezieniu apteki i zakupie maseczki

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Nowa aplikacja pomoże w odnalezieniu apteki, w której dostępne są w danej chwili maseczki ochronne, rękawiczki czy środki do dezynfekcji. Jest to pomysł czwórki młodych mieszkańców pochodzących prowincji Asti oraz Alessandria, którzy oczekują właśnie na potrzebne zgody ze strony włoskich farmaceutów:

– Jesteśmy w kontakcie z Naczelną Izbą Aptekarską (Fofi) oraz Federacją Federfarma po to, by otrzymać patronat – wyjaśniają oni w wywiadzie dla włoskiej agencji informacyjnej, Adnkronos. – Naszą intencją było dostarczenie usługi pacjentom, ale także samym farmaceutom, którzy dzięki tej aplikacji stają się widoczni (czytaj też: Włochy: jest porozumienie w sprawie ceny maseczek).

O aplikacji

– Aplikacja została pomyślana jako aplikacja web, nie musi więc być ściągana na komórkę, ale można z niej skorzystać bezpośrednio na stronie – wyjaśnia Giovanni Fassio, konsultant strategiczny. – Wczoraj (kilka dni temu) ruszyliśmy z testami dla osób powyżej 60 roku życia – pytamy ich, co by zmienili, aby poprawić i uprościć platformę. W innych krajach istnieją już podobne aplikacje, a my za sobą mamy także przedsiębiorstwo Bulido.io, które tworzy bardzo złożone oprogramowania.

REKLAMA

Wsparcie dla obywatela i farmaceuty

Pomysł doczekał się pozytywnej opinii ze strony przewodniczącego Fofi, Andrea Mandelli:

REKLAMA

– To inicjatywa, która pochodzi od czwórki młodych Włochów, którzy chcą wspomóc Państwo w momencie tak delikatnym, i robią to w najlepszy sposób, oddając do dyspozycji swoją inteligencję po to, by stworzyć narzędzie, dzięki któremu z łatwością połączy się popyt z podażą. Sprawi ono, że zmniejszy się narażenie na kontakt, a obywatele szybciej zaopatrzą się w środki ochrony, nie tracąc przy tym czasu (zobacz również: Włochy: motocykliści pomogą aptekom dostarczać leki do domu).

AM/farmacista33.it

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych