REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 23 lutego 2021

Za to farmaceuci nie dostaną wynagrodzenia

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Testy mają odbywać się w dniach od 15 do 19 marca oraz od 22 do 26 marca. Każdego dnia będzie odbywać się jeden test z jednym z krajem wdrażającym e-receptę transgraniczną. Taki test może potrwać do kilku godzin. Farmaceuci, którzy zdecydują się w nim wziąć udział muszą być w pełni dyspozycyjni od godziny 8 do 17. W rezultacie mediach społecznościowych zaczęli oni pytać, czy za udział w testowaniu przewidziane jest jakiekolwiek wynagrodzenie (czytaj również: Centrum e-Zdrowia zaprasza farmaceutów do testowania e-recepty transgranicznej).

– Jako alfa albo beta tester to ja mogę w WoW pograć a przy takim profesjonalnym oprogramowaniu to bym oczekiwał gratyfikacji za moją ekspercką opinię… – napisał jeden z farmaceutów na Facebooku.

Tego typu komentarzy pojawiło się więcej. W komunikacie Centrum e-Zdrowia nie było mowy o wynagrodzeniu za udział w testach, dlatego postanowiliśmy zapytać CeZ o tę kwestię. Oto jaką otrzymaliśmy odpowiedź:

REKLAMA

– Udział w testach jest dla osób chętnych i analogicznie, jak w roku ubiegłym, nie jest przewidziane wynagrodzenie. Zależało nam, aby nie zamykać się w wąskim gronie i umożliwić udział osobom, które chciałyby już teraz zapoznać się z e-receptą transgraniczną i tym samym mieć realny wpływ na jej tworzenie. Testy odbywają się w międzynarodowym gronie z innymi Państwami wdrażającymi e-receptę transgraniczną i stanowią ciekawe doświadczenie dla wszystkich stron – napisała Joanna Zaręba z wydziału komunikacji CeZ.

REKLAMA

Udział w testach będzie polegał na wideorozmowie z testerami, którzy udostępniają ekran swojego komputera. Zadaniem farmaceuty będzie ocena czytelności i poprawności wyświetlanych informacji. Tester może poprosić farmaceutę o wskazanie produktu z rejestru leków, aby w konsekwencji wybrać wskazany przez farmaceutę produkt i zrealizować testową e-receptę.

Źródło: ŁW/CeZ

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych