REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 6 lutego 2019

Zakaz reklamy aptek a Karta Dużej Rodziny – podziękowania za poparcie

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA

Alina Górecka, prezes Wielkopolskiej Okręgowej Rady Aptekarskiej, podziękowała wszystkim farmaceutom za poparcie listu otwartego do przedstawicieli rządu. Skutkiem było wstrzymanie prac nad zmianą obecnej formuły zakazu reklamy aptek w kontekście Karty Dużej Rodziny.

Przypominamy, że Ministerstwo Sprawiedliwości wycofało się ze zmian w zakazie reklamy aptek (czytaj więcej: Zakaz reklamy aptek bez związku z Kartą Dużej Rodziny). Znajdowały się one w projekcie nowelizacji Prawa farmaceutycznego, który procedowano od października 2018 r. W pierwszej wersji projektu znajdowały się zapisy, które miały rozstrzygnąć, czy udział aptek w programie Karta Dużej Rodziny stanowi naruszenie zakazu reklamy aptek (czytaj więcej: Duże zmiany w prawie farmaceutycznym. Ministerstwo publikuje projekt…).

Apteki miały mieć możliwość uczestnictwa w programie Karta Dużej Rodziny. Wcześniej regulacje prawne w zakresie zakazu reklamy aptek i ich działalności uniemożliwiały aptekom uczestnictwa w tym programie. Projekt miał wprowadzić wyjątki od zakazu reklamy apteki i jej działalności, aby wyeliminować niebezpieczeństwo nałożenia kary na aptekę prowadzącą taką działalność (czytaj więcej: Walka o zakaz reklamy aptek z Kartą Dużej Rodziny w tle…).

REKLAMA

Przeciwko zmianom w zakazie reklamy aptek opowiedzieli się aptekarze. Część z nich wystosowała nawet list w tej sprawie do Premiera i kilku ministerstw. Zwrócili w nim uwagę, że „organizacje reprezentujące wpływowe grupy przedsiębiorców działających na polskim rynku farmaceutycznym od kilku lat konsekwentnie prowadzą silną akcję zmierzającą do podważenia zasadności przepisu ustalającego całkowity zakaz reklamy aptek, punktów aptecznych oraz ich działalności”. Tymi organizacjami są: ZPA PharmaNET, Konfederacja Lewiatan i Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (czytaj więcej: Karta Dużej Rodziny nie jest sprzeczna z zakazem reklamy aptek).

REKLAMA

Prezes Wielkopolskiej Okręgowej Rady Aptekarskiej podziękowała za gremialny sprzeciw środowiska farmaceutycznego wobec projektu MS wyrażony w tym liście. Powiedziała także, że: „wstrzymanie przez Ministerstwo Sprawiedliwości prac nad modyfikacją obecnej formuły zakazu reklamy aptek w kontekście Karty Dużej Rodziny w ramach projektu UD374 (w wykazie prac Rady Ministrów) oznacza, że rządowy program wspierania rodzin wielodzietnych nie będzie mógł być wykorzystany przez niektóre sieci aptek do celów marketingowych, przede wszystkim do wprowadzania programów lojalnościowych w celu zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych”.

 Źródło: IK/woia.pl

Artykuł pochodzi z serwisu

REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych