REKLAMA
Autor: Redakcja mgr farm Opublikowano: 11 marca 2019

Zatrucie lekami – młodzież z tego powodu ląduje w szpitalu

Artykuł pochodzi z serwisu

Młodzi ludzie nie tylko trują się używkami. Okazuje się, że dość często trafiają do szpitala na skutek przedawkowania leków, np. paracetamolu. Niedawno do Szpitala w Zdrojach trafiła dziewczynka zatruta chlorprotiksenem. Zażyła 75 tabletek…

Zatrucie lekami to coraz częstszy powód, dla którego młodzież trafia do szpitala. Jak donosi radio RMF MAXXX, dzieci i młodzież do szpitala trafiają najczęściej z powodu zatrucia paracetamolem. Niestety, nie jest to wynik nieświadomego przedawkowania (czytaj więcej: Zatrucie paracetamolem to nie jest szybka i łatwa śmierć…).

– Jeśli jest brany w odpowiednich dawkach, jest bezpiecznym lekiem przeciwbólowym i przeciwgorączkowym. Ale łykany w dużych ilościach może być dramatycznie niebezpieczny. Zatrucie paracetamolem może się skończyć transplantacją wątroby, a nawet zgonem – ostrzega prof. Andrzej Brodkiewicz z Kliniki Pediatrii, Nefrologii Dziecięcej, Dializoterapii i Leczenia Ostrych Zatruć Szpitala w Zdrojach.

REKLAMA

Młodzi ludzie również zatruwają się lekiem, który zawiera substancję czynną chlorprotiksen. Lek ten zazwyczaj przepisują psychiatrzy. Jak mówi prof. Brodkiewicz, w zeszłym roku w jego klinice zmagano się z ponad 20 przypadkami zatruć tym lekiem. – Pacjenci leczący się psychiatrycznie zamiast dawkować go odpowiednio łykają całe opakowanie – dodaje.

REKLAMA

Niedawno do Szpitala w Zdrojach trafiła dziewczynka zatruta chlorprotiksenem. Zażyła 75 tabletek, na szczęście udało się ją uratować (czytaj więcej: Młodzież znajduje „dopalacze” w aptekach).

Źródło: IK/twojezdrowie.rmf24.pl

 

Artykuł pochodzi z serwisu
REKLAMA
REKLAMA

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych